søndag den 22. februar 2015

Calçotada 2015






I går var jeg inviteret til Calçotada i de mest fantastiske omgivelser to timer med tog fra Barcelona. Hvad Calçotada er? En tradition i Tarragona, hvor man fejrer høstningen af deres calçots (en slags løg) med vildt ædegilde, hvor man starter ud med et sætte fut i løgene, pakker dem ind i avispapir, herefter piller det brændte af og spiser det resterende efter at have dippet det:


 Uh, der er ild i min mad! O.o


Det er noget værre gris med alt det brændte snask, men ret delikat alligevel - okay, jeg var pænt sulten på det tidspunkt, så jeg havde sikkert været begejstret for alt, ha!

 Ræven siger SKÅL!


 Åh, sikke en udsigt! ...baggrunden er også okay, høhøøø!


Efter de brændte løg blev der, i følge traditionen, serveret grillet lam og pølser m. tilbehør. Ikke helt skidt.

Det var en ret fantastisk dag med masser af frisk luft og skønne omgivelser. Jeg elsker at bo i Barcelona, meeeen den skaber også et behov for at komme væk til noget ro og stilhed af og til. Sådan en lørdagsudflugt er helt perfekt ♥


PS. - der er stadig en del indlæg på min kø-liste, men nu starter vi lige med noget, der rent faktisk er lidt aktuelt. Hæ. Indlæg om sådan cirka alt de sidste måneders tid følger!

2 kommentarer:

  1. Ej hvor virker det hyggeligt! Og netop en af de gode ting vil at bosætte sig i udlandet, fordi man får et indblik i kulturen på en helt anden måde, end hvis man kun lige har en uge eller to i Spanien :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Helt bestemt! Og jep, det hele handler om at kende de rigtige mennesker, ha ;)

      Slet

Jaaaah, skriv en kommentar!
(reklamekommentarer linkende til virksomheder frabedes dog, og vil blive slettet som spam)