mandag den 29. december 2014

Hjem til jul


1. Solopgang over Frankfurt / 2. Glæde over min indtjekning fra sød søster ♥ / 3. Mit værelse lillejuleaften. Rettidig omhu / 4. Eeeendelig på vej! / 5. Tidlig julegave fra Lufthansa - tre sæder til MIG

Den kronologiske rækkefølge er gået helt tabt i alt juleriet, men det skal nok gå alligevel ;)

Livet som udlandsdansker er som nævnt en smule udfordrende op til jul, når alle danskerne på ens arbejde ikke kan få fri på samme tid, og den 24. december ikke er en rigtig helligdag. Jeg havde dog alligevel været så heldig at få den 24. fri (yaaay!), og da der ikke gik nogen fly til hverken Billund, Hamburg eller København efter arbejde den 23., blev afgangen sat til den 24. kl. 6.05, med pitstop i Frankfurt, og ankomst i Hamburg 11.05. Hep!

Jeg kørte som sædvanligt med en usædvanlig god sans for timing, så da jeg kl. 18.00 fik fri lillejuleaften skulle jeg da lige ud at købe de sidste gaver. Og pakke dem ind. Og pakke kufferten. Og ordne min opvask og gøre mit værelse lidt anstændigt.

Så'æææh, da jeg ved 2.45-tiden skulle til at afsted, havde jeg ikke været i seng. Hov.
Barcelona er så smart indrettet, at når metroen og lufthavnsbusserne ikke kører om natten, er der natbusser. Og den helt klare fordel ved natbussen er, at den er graaaatis, når man har månedskort(/og åndssvagt billigt uden). Ulempen er, at jeg sådan lidt faldt i søvn, ha. Det lykkedes mig dog at stå af ved den rigtige terminal alligevel og få smidt min kuffert af ved det rigtige selskab. Julegaverne kom også hele gennem sikkerhedskontrollen, jeg havde ellers været lidt nervøs for, om jeg skulle til at pakke dem op, ha.



Endelig blev det tid til at flyve, og på vej til Frankfurt havde jeg fået gaflet mig tre sæder kun til mig. Haaaps! Helt perfekt til sådan en træt type, så jeg lagde mig fladt ned og sov sødt fra start til landing. Efter pitstop i Frankfurt og en lille flyvetur mod Hamborg var det ENDELIG tid til at blive genforenet med min familie. Iiiih! De var alle tre taget med for at hente mig. Og havde taget mad med - lykken ville ingen ende tage. Og så blev det jul i Danmark!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jaaaah, skriv en kommentar!
(reklamekommentarer linkende til virksomheder frabedes dog, og vil blive slettet som spam)