søndag den 1. januar 2017

Forventning vs. virkelighed - 2016


Hey hey, GODT NYTÅR! Jeg håber, I er kommet godt ind i det, på lige præcis den måde, I allerbedst kan lide. 

I starten af året (2016, altså) skrev jeg et indlæg om, hvad jeg håbede at få ud af det - sådan en slags nytårs-intentioner. På det personlige plan har året faktisk været ret rar ved mig - jeg har været vidt omkring på flere fantastiske rejser, e.n.d.e.l.i.g. flyttet i en lejlighed bare for mig, opbygget et godt samarbejde med mine kolleger både arbejdsmæssigt og specielt socialt, og har et arbejde, der faktisk er ret ok. Og så har jeg også fået shoppet en del pæne ting, haaa!

Men hvordan gik det så med de der intentioner for 2016? Ligesom sidste år kommer her en opfølgning:

I 2016...
  • Vil jeg rejse mere! I 2015 blev det til en del ture til Danmark, et svip til London og en del udforskning af lokalområdets vandremuligheder. I år vil jeg godt lidt længere væk.
    • Oh yes! Udover 2 ture til Malaga, et svip til Hamburg og de sædvanlige (rare!) Danmarks-ture, nåede jeg også på ski i Andorra, sol i Dubai, og til San Francisco, Los Angeles (DISNEYLAAAAND!), Vestcanada, Slovakiet og Milano. Ikke helt skidt.
  • Og apropos, så trænger min Barcelonaguide til en gevaldig opfriskning. 
    • Øh ja. Det kan jeg vel også nå i år? Nu har jeg jo oplevet mere og sådan.
  • Skal jeg blive god til det der nye job ved HP
    • YES! Altså, de valgte da i hvert fald at forlænge min kontrakt. Og give mig en af de store kunder. Så det kører da også ok.
  • Vil jeg igen forsøge det der med at blogge mere stabilt. Skal vi prøve at sige 2 gange om ugen?  (...det går jo super godt allerede, haaa #ellerikke)
    • Hæ. Altså, hvor der er en vilje, er der en vej, men med 11+ timer om dagen til arbejde og transport, er der bare ikke specielt meget vilje tilovers til lige det her blogging...
  • I sammenhæng med ovenstående, og mit liv sådan generelt: Mindre overspringshandling, mere effektivitet. 
    • Hmm. Nja. Ryger nok ikke af listen for næste år.
  • Kunne jeg godt tænke mig at udvikle mine sprogkundskaber. Har muligvis givet op på spansk, men mit tysk kunne også godt forbedres, uden at det ville være spildt. Hæ.
    • Nein. Se 2 ovenstående punkter.
  • Skal mine lokker studses mere end to gange. Har været ude i dreadlock-looket lidt for mange gange på grund af slidte spidser.
    • Nåede til frisøren 19. december for første gang, men var meget bedre til ikke at dreadlocke den. Et halvt point er givet!
  • Skal min telefon holdes i live! I 2015s sidste to måneder lykkedes det mig at smadre skærmen på min gamle telefon ikke mindre end to gange, så ja, lad os lige lade være med det igen. 7-9-13.
    • Tror også bare vi nupper et halvt point her. Ingen synlige skader, men efter lidt for mange faldulykker (dens, ikke mine), har den en tendens til blackouts i perioder. 
  • Tager vi lige at finde ud af, hvad der skal ske med min hofte, der er lidt af en drillepind...
    • Den har det bedre! Fik endelig fikset lidt scanninger og gik også til noget fysioterapi i noget tid, men det der hjalp sådan mest, var vist den daglige cykeltur til togstationen. Der kan man bare se.
  • Skifter jeg til Wordpress! Skal lige have fundet ud af, hvordan jeg gør, men er simpelthen så træt af, at Blogger stjæler mine billeders skarphed. Tsssh, Blogger, det er en ommer!
    • ...satser lige på at bruge lidt mere tid på min blog, før jeg fokuserer på formatet, ahæm.
  • Skal jeg lige tage mig sammen og få mig et nyt kørekort, efter det gamle blev stjålet. I maj.
    • ...har fået indhentet bevis på førerret og fået det officielt oversat, så nu mangler jeg 'bare lige', at ordne resten. Et halv point her, måske?
  • Skal jeg ikke lade mit værelse eksplodere så tit. Man lader det være alene i fem minutter, og *PUF*, så ligger alt mit tøj på gulvet. Tsk.
    • Altså, har opbygget sådan en fin rutine med at bruge lørdag formiddag på at gøre matriklen beboelig, så det ville jo næsten være synd, at have ændret på det.
  • Skal jeg måske lave lidt mere mad? Spiser som regel frokost på arbejde (=salat), og så noget let(=brød), når jeg kommer hjem = ingen madlavning og dårlige spisevaner.
    • Tja. Skifter mellem de samme ca. 5-7 retter cirka en uge ad gangen, men hey, det er da mad! Point!
  • Er det måske på tide at lave en lidt mere langtidsorienteret plan over mit liv end at 'jeg bliver i Barcelona indtil det ikke er sjovt længere'.
    • Jamen jeg havde jo travlt med at rejse og arbejde og sådan, såååå i 2017, ikke? Ahæm.

Ikke helt uacceptabelt, hvis jeg selv skal sige det. Følg med inden længe, hvor håb og drømme for 2017 præsenteres for verden (eller, bloggen, i hvert fald)!

4 kommentarer:

  1. Godt nytår til dig, Stein🎉

    - K

    SvarSlet
  2. Godt Nytår -håber vi kommer til at høre lidt mere fra dig her i 2017 :-)
    Hilsner fra Hanne

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak og i lige måde! Håber også meget på at kunne være noget mere tilstede her på bloggen i år.

      Slet

Jaaaah, skriv en kommentar!
(reklamekommentarer linkende til virksomheder frabedes dog, og vil blive slettet som spam)