torsdag den 9. juli 2015

Hjemmebagte chokorug-snyderier


Lagkagehusets chokorug er et sikkert hit - de er nærende, men samtidig er der også lidt til den søde tand. For mig er det en perfekt formiddagssnack, når jeg skal holde mig kørende fra morgenmaden kl. 6 til frokosten kl. 11 (...#thebookingway). Problemet er bare, at Lagkagehuset(/Netto, der også sælger udgaven), er placeret en smuuule langt væk. Bah. En lettere bekostelig affære ville det også blive med sådan en sag hver dag... Hvad gør man så? Man bager dem selv! Da jeg ikke er den helt store haj i et køkken, er den her 'opskrift' lige til at håndtere, ha:




En rugbrødsblanding, ca. 150-200 g mørk chokolade og valnødder. Chokolade og nødder hakkes og blandes i dejen, der klattes på en bageplade, og bages som angivet på pakken. Bum.
I min første udgave valgte jeg at placere mandler på toppen af chokobasserne, men eftersom de fleste nødder afgik ved brankedøden, finder jeg det mere optimalt at putte nøddedelen i selve dejen, ha.

Og så er der serveret:

Afhængigt af størrelsen bliver der en 30-40 stykker. Jeg plejer at smide hele baduljen (undtagen smagsprøverne, altså) i fryseren efter afkøling, og så tage en op hver dag nogle timer inden spisning. Dét er helt okay.

7 kommentarer:

  1. Mums, de ser lækre ud - og en opskrift, der ser ud til at være idiot-proof (med mindre man branker nødderne på toppen :p ). Du er hermed udnævnt til den store choko-rug-bolle-bager på søndag den 19. juli på Rømø. Så er der forsyninger til os andre resten af ferieugen :)))) Deal??? Knus fra Heidi

    SvarSlet
    Svar
    1. Heeey, det var da en god ide! Det fikser jeg! ...og uden døde nødder på toppen ;) Glææææder mig :D

      Slet
  2. mmm det ser lækkert ud! rigtig skønt indlæg :)

    Jeg har pt. en konkurrence på bloggen, du velkommen til at kigge forbi :)
    //www.neronoir.dk

    SvarSlet
  3. Sikke en god idé! Det må jeg huske, når jeg flytter til Hong Kong om lidt og craver lagkagehusets chokorug :P
    http://cammi.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha, ja det er træls sådan at flytte væk og ikke kunne få alle sine normale ting ;) Held og lykke!

      Slet
  4. Woop woop! Det er bare om at kaste sig ud i det! ;)

    SvarSlet

Jaaaah, skriv en kommentar!
(reklamekommentarer linkende til virksomheder frabedes dog, og vil blive slettet som spam)