onsdag den 16. januar 2013

Store planer

Verdensherredømmet tager jeg også gerne.

Engang i næste uge starter min mellem-semestre-ferie, og så skal jeg nyde det frie liv helt indtil 4. februar. Wuhuu! Men lediggang er jo roden til alt ondt, så jeg har sørget for en lang liste til at holde mig beskæftiget. Jeg skal:

  • Pakke ud (jeg har jo kun været her i et par uger efterhånden, ahæm).
  • Rydde op. Grundigt!
  • Gøre rent. Grundigt! 
  • Øve spansk med Youtube-lektioner.
  • Få nogle ordentlige søvnvaner - kl. 24 er sengetid. Basta.

Okay, nu bliver jeg helt i tvivl om det var ferie eller arbejdslejr O.o Jeg skal også:

  • Sove længe hver dag!(/ikke slæbe mig ud af sengen på grund af et insisterende vækkeur)
  • I genbrugsbutikker for første gang hernede
  • Læse i solen (den har bare at være der!)
  • Cykle langs stranden.
  • Slentre rundt og opdage nyt.
  • Tage pæne billeder af pæn by.
  • Vegetere i sofaen.
  • Lave hule med min dyne.
  • Op på Montjuic, det lokale bjerg.
  • Købe en tablet
  • Finde Barcelonas anden Primark (uuuh!).
  • Komme lidt i form. Måske.
  • Lakere mine negle. Vigtigt, vigtigt.
Nå, men først og fremmest skal jeg have ferie. Må nok hellere blive færdig med de der eksamensopgaver så.

6 kommentarer:

  1. Sikke en masse gode intentioner - er særligt vild med den med Primark, læse i solen og lave dynehuler - dem ville jeg klart leve op til!

    - Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror også det er dem, jeg går efter først ;) Man skal jo passe på ikke at overanstrenge sig i sin ferie, nemlig.

      Slet
  2. Jeg skal snart til barcelona, har du ikke nogle gode shoppe tips?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jo da! Jeg plejer at tage ud til Diagonal Mar, hvor der er både Primark, H&M, Zara og alle de spanske kæder. Dette centers force er dog helt klart Primark, da de andre butikker findes større andre steder. Her ligger dog også det store supermarked Al Campo, hvor man kan købe billigt Vichy og andre apotekmærker, hvis man er til sådan noget. Diagonal Mar findes ved at tage den gule L4 linje og stå af ved El Maresme-Fòrum-stoppet. Herfra er der ca. 500 m.

      Ellers er området omkring Placa Catalunya fyldt med shoppegader. Til venstre for Ramblaen(set fra pladsen af) er den helt store gågade. Fyldt med spansk highstreet i store butikker. Nogle af dem er indrettet i de gamle bygninger, hvilket er ret imponerende at kigge på. Hvis man går den anden vej, forbi Apple-butikken, er der også gode butikker længere end øjet rækker.

      For enden af Ramblaen ligger Maremagnum, der er et center med forskellige butikker. Der ligger bl.a. en Lefties, Shana og æh, andre temmelig billige butikker (med pænt tøj, selvfølgelig). Det har åbent til kl. 22 hver dag, også søndag, hvilket jeg ikke er sikker på de andre steder har.

      Jeg har læst mig frem til, at Barcelonas anden Primark skulle ligge i L'illa-centeret, men der har jeg ikke været endnu, så det kan jeg ikke sige noget om hvordan er.

      Jeg håber, du kunne bruge det til noget, og rigtig god tur :)

      Slet
  3. Uhh tusind tak, er udvalget ok i primark ved diagonal mar? (skal bo tættest på der nemlig). eller er det en lille primark de har? Tak for alle tipsene. Vil skrive det ned i min telefon og tage det med mig. Det er godt med andres erfaringer! Så det kunne helt sikkert bruges! Nu glæder jeg mig endnu mere!
    Tak fordi du gad tage dig tid til at skrive en masse ned.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var så lidt, jeg er glad for, at du kunne bruge det! :)
      Jeg har aldrig været i andre Primark'er, så jeg ved ikke helt, hvordan jeg udvalget er i andre Primarks, men jeg synes, det er okay stort i den her. Det er i hvert fald den, jeg altid tager til, og jeg plejer nærmest altid at finde noget, ha ha ;) Der er også både dame, herre, børne og -babytøj og lidt bolig i den.

      Slet

Jaaaah, skriv en kommentar!
(reklamekommentarer linkende til virksomheder frabedes dog, og vil blive slettet som spam)