tirsdag den 19. februar 2013

Vinterferie i Barcelona #3/3


Så blev det fredag, og vores ben gad egentlig ikke mere. Det skulle dog ikke stoppe os, så vi hoppede på bussen mod en af Barcelonas flotteste seværdigheder, Castell de Montjuic. Udsigten er helt fantastisk, så der måtte jeg have min personlige turist med op. I stedet for at tage en masse billeder nøjedes jeg med at nyde udsigten og den medbragte frokost, men pletskud fra sidste tur kan ses her.


Herefter tog vi bussen cirka halvvejs ned ad bjerget, kiggede lidt på det olympiske stadion og fortsatte til fods ned af bjerget til udgangspunktet. På billedet er jeg dog på vej mod en snack-pause. Hæ hæ.


Efter et kort (ahæm) pitstop i lejligheden, fortsatte vi mod Parc de la Ciutadella og Arc de Triomf. Parken er den med små papegøjebasser over det hele, og jeg fangede også den sødeste flok i vandpyt. De får dog et indlæg helt for sig selv ;)

Der var også bænke. Sådan da. No passeu, si us plaus!

Og mammutten, og det eneste fællesbillede af os. Herefter slæbte vi vores trætte kroppe mod Barceloneta strandeb, hvor vi nød en is i kulden de sidste solstråler, og tilbragte resten af aftenen på sofaen med film og popcorn. Ahhh.

Den fjerde og sidste turist-dag har jeg ingen billeder af, for den stod på hardcore shopping. For Natasia kun, selvfølgelig. Vi startede i Heron City Outlet, hvor outlet-delen mest bestod af afklippede tøjdele og rester af januarudsalg. Tsk. Herefter rejste vi tværs over byen mod L'illa, hvor byens anden Primark er placeret. Og nøj, hvor var den fin og stor og velorganiseret. Resten af centeret var dog ikke noget at råbe hurra for, så efter grundig udplyndring af Primark'en og en Burger King, smuttede vi videre mod gågaden ved Placa Catalunya. Og så blev ferien ellers sluttet af på sofaen med film og popcorn. Igen. Og kage. Mhhh. Nu venter jeg spændt på næste hold gæster i slutningen af marts. Kommer de ikke snaaaart? :D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jaaaah, skriv en kommentar!
(reklamekommentarer linkende til virksomheder frabedes dog, og vil blive slettet som spam)