mandag den 11. februar 2013

Hjemmelavet peanutbutter


Peanuts og en blender = det eneste, der skal bruges for at lave sin egen peanutbutter. Hvordan? Sådan her:


Det må være noget nær verdens nemmeste og hurtigste opskrift, hva'? I glasset er der for omkring 150g peanuts - vi skulle jo lige se, om det var værd at ofre vores peanuts på, hø hø. De puttes i en blender, og der blendes i cirka. 5 minutter. Jeg har ladet mig fortælle (husstandens køkkenengel ordnede det nemlig mens jeg var til spansk, ahæm), at peanutsene går gennem forskellige faser af grynethed, før de overgiver sig og bliver til smør. Bare giv dem med blenderen, til de har fået nok, og SÅ er der lækker, lækker peanutbutter. Uhm!

Jeg bruger gerne peanutbutter til den søde tand, for på trods af det høje kalorieindhold indeholder den også en dejlig masse proteiner, sunde fedtstoffer og ingen sukker (som min elskede Nutella. Suk), hvilket gør det til det sundere og mere mættende valg. Og så smager det også voldsomt godt under Nutella ;)

6 kommentarer:

  1. Yum! Elsker peanutbutter, må have gang i blenderen snart (:

    - Kit

    SvarSlet
    Svar
    1. Peanutbutter er det bedste! :) Og jeg siger god fornøjelse :)

      Slet
  2. Jamen altså, sikke en god idé Stine!
    Har hørt at det også skulle være fantastisk med mandler, men har ikke prøvet selv endnu!
    *hint hint

    Lise

    SvarSlet
    Svar
    1. Man kan jo finde ALT på Pinterest, og efter at have set det her tilstrækkeligt mange gange blev jeg(/vi) nødt til at prøve ;)
      Ha ha! Jeg købte en gang mandelsmør, da jeg boede i Atlanta, og jeg var ikke imponeret. Jeg kan ikke huske hvorfor, bare at vi ikke var vilde med det ;)

      Slet
  3. Det skal helt klart prøves! Øv hvor ser det bare lækkert ud!

    Huge hugs http://www.gittemary.com/
    https://www.facebook.com/ThePictureOfMary
    http://www.youtube.com/Gittemary

    Please be sure to enter my fancy give away!

    SvarSlet
    Svar
    1. Den kan jeg kun anbefale! :) Det er vildt lækkert.

      Slet

Jaaaah, skriv en kommentar!
(reklamekommentarer linkende til virksomheder frabedes dog, og vil blive slettet som spam)