lørdag den 6. september 2014

Praktiske lørdage

Wuhuu, så blev det weekend igen! Vi har efterhånden overstået oplæringen på arbejde og er så småt gået i gang med at arbejde. Gisp! En smule skræmmende, men stadig også rimelig rart. Tiden går i hvert fald en del hurtigere på arbejdet, hvilket er en klar fordel, når man er der fra 9-18, ha. Samtidig forsvinder dagene også ret hurtigt, og mange aftener går jeg rundt i en døs af enorm træthed. Satser på, at min krop bare lige skal vænne sig til arbejdslivet, ikke?
Det betyder også, at weekenderne skal udnyttes fuldt ud - både til have det sjooovt uden at bekymre sig om morgendagens arbejde, men også alle de der praktiske ting. I dag satser jeg således på at smutte i Al Campo og fange en mikrobølgeovn, og på at få mit værelse til at minde lidt mindre om en slagmark.
Sidste lørdag var jeg også noget så praktisk, og præsterede følgende:

Konstaterede, at lidt rengøring var påkrævet / Prøvede lidt kreativ indretning/var oppe at slås med et Ikea-skab / Vandt over et Ikea-skab - sådan en dåse paté er som skabt til at få de der hyldedimser lokket ud af hullerne. Hvem har brug for en stærk mand så, hvad? Ha!

Gjorde noget ved grunden til de beskidte fusser, mens jeg matchede dagens udstyr / Legede trip-trap-træsko med mine kufferter / Gik i krig med rengøringen. 

Besøgte Ikea med stil / Byttede kødbollerne ud med et stykke cheesecake til aftensmad. Den var jo billigere, ikke? Og gooood! / Legede 'ting, man snildt kan have med i bussen' igen. Gik ok, indtil mand ville have det ene sæde, og jeg måtte se mig selv krøllet sammen om min alt for store Zara-pose, gulvtæppet og den obligatoriske Ikea-pose.

Efter en lang uge og med en øm fod, havde jeg egentlig satset på bare at skulle ligge brak hele weekenden. Men så kunne jeg alligevel ikke lade være med at slå over i husmor-mode - værelset skreg på at blive gjort rent og beboeligt, og når jeg nu var i gang, kunne jeg lige så godt tage i Ikea, ikke? Det er jo sådan et rart sted om lørdagen, eller noget.

Samtidig skal man huske, at langt de fleste butikker har lukket om søndagen, hvilket inkluderer alle de store supermarkeder og Ikea. Bah. Sidste søndag fik jeg havregryn til aftensmad, og pt. (lørdag formiddag!!!) er jeg ude i store overvejelser om, hvad jeg skal have at spise både i morgen og hele næste uge. Det er altså lidt for meget planlægning - hvorfor kan man ikke bare tage i Netto søndag eftermiddag, hvad?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jaaaah, skriv en kommentar!
(reklamekommentarer linkende til virksomheder frabedes dog, og vil blive slettet som spam)