fredag den 11. april 2014

Atlanta. Vancouver. Kolding...


For to år siden på denne tid boede jeg i Atlanta, GA, og fik besøg af Evapigen. For et år siden på denne tid boede jeg i Barcelona, og besøgte Evapigen i Vancouver. I år har vi holdt det lidt mere nedtonet, og således besøgte jeg hende onsdag til torsdag i Kolding, hele vejen fra Sønderborg af, ha (...men der er faktisk næsten lidt langt, når man skal med Xbussen. I hvert fald, når man har tendens til at blive køresyg).
Nå, men uanset lokation var det skønt at se hinanden igen (altså, det synes jeg da i hvert fald, ha). Det kan godt gå hen og blive lidt af et projekt, når geografi, offentlig transport og diverse voksenpligter modarbejder en, men nu lykkedes det altså endelig. Det skulle fejres:

 ...i den grad, hæhæhæ! Vores skumle planer om at tømme en Mongolian Barbeque-buffet-restaurant lykkedes ret godt, vi var der i hvert fald i 2,5 time og fik hældt en del indenbords (det på billederne er kun mit. Inkl. det is, man kun kan se den beskidte skål fra. Ahæm). At vi derfor fik spist os så propmætte, at vores maver bad om nåde og opknappede bukser, var vi nok selv ude om. Jeg havde dog været forudseende og taget løst tøj på, så jeg ikke fik gravid-looket igen, ha. Men jeg skulle nok have spist lidt mindre alligevel...

Når man kommer til storbyen over dem alle (altså, set fra Sønderborg af, ikke?), er det også ens pligt at slæbe lidt shopping souvenirs med hjem. Så det gjorde jeg:

Yay! De almindelige butikker havde ikke så meget at byde på for min nedskæringsramte pung, men til gengæld havde jeg pænt god outlet- og genbrugskarma, hvis jeg selv skal sige det. Og det gør jeg gerne. Jeg lagde ud med at fange den søde, søde Mumi-bog til en 10'er, hvorefter vinterstøvlerne stod og fristede på et outlet. Mine fusser tiggede og bad, og siden støvlerne er i det blødeste, blødeste skind og var sat ned til 150 kr. måtte de også med hjem. Der var ikke noget at gøre - men forhåbentligt kommer de først i brug næste år, ha. Løbet-shirten fra Nike var også helt uundværlig til kun 30(!) kr., som den hang der i perfekt stand i en af de utallige genbrugsbutikker, jeg slæbte stakkels Eva med ind i, ha. I den allersidste var der også bid: orange sommer-silke til kun 20 kr.. Det kan man vist ikke klage over. Jeg supplerede mine køb med en kop varm kakao ved slotssøen, og så havde jeg egentlig ikke brug for mere. Sådan noget mini-ferie er ret okay.

6 kommentarer:

  1. Det øverste billede er super fint og smukt! :)

    Kig gerne forbi min blog, knus!
    http://kaathrinejohansen.bloggersdelight.dk/

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak! :) Det havde nok været lidt pænere med mit kamera i stedet for mobil, men motivet er i hvert ret flot ;)

      Slet
  2. Men hvorfor er det at de nederste billeder ligner at de er taget i en svømmehal? Jeg sidder virkelig og spekulerer. Og apropos Kolding, så var jeg i går i Kolding for at hente min søster - i dag nyder jeg de alsiske omgivelser. Det er sgu godt sådan noget ferie!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg skal da udnytte mit nye, vandtætte kamera! Ha ha, ej, jeg smed sådan en effekt over, for at friske det lidt op. Du ved, bare fordi jeg kan :p
      Var I så i Kolding Storcenter? ;) Og ja, sådan noget Als OG ferie er ikke en helt skidt kombination :D

      Slet
    2. Dog ingen tur til storcentret i denne omgang, men til gengæld en rundvisning på dyrehospitalet. Haha ;)

      Slet
    3. Vi nåede desværre heller ikke derud, men det er mit dankort nok også rimelig glad for, ha. Dyrehospitalet lyder ellers også spændende ;)

      Slet

Jaaaah, skriv en kommentar!
(reklamekommentarer linkende til virksomheder frabedes dog, og vil blive slettet som spam)