fredag den 17. maj 2013

Vancouver #7 - The Vancouver Trolley Company

Næste ting på programmet om søndagen efter Granville Island var en klassisk bustur. Det er altid en god måde lige at få set det hele på - og hvile benene samtidig, hæhæ. Jeg prøver at se lidt kæk ud på billedet, men i virkeligheden havde jeg mest lyst til lægge mig til at dø. Det er fra efter turen, og jeg må indrømme at bumlebussen gjorde mig en smule køresyg, ha.


Efter lidt besvær med at finde et afgangssted fik vi købt billetter - og vores nølen gjorde, at vi til samme pris også kunne bruge billetten dagen efter. Fantastisk.

Og se da lige - dét er en autentisk bus (og bumlende, men pyt. Autentisk!).
Der var dog heldigvis andet end bussens interiør at kigge på:

Dét ser man i hvert fald ikke hver dag.

Heller ikke det her, heldigvis. Et rødt springvand?! Rimelig makabert.


 Lions Gate Bridge x2, forbindelse til North Vancouver.

 'Girl in a wetsuit' - Den lille Havfrues kusine.

Frontparti til H. R. MacMillan Space Centre - rimelig sejt.

Canadian Goose, hø hø.

Og Inuksuk, stenmonument.


Og det var det. Det var en hyggelig tur på to timer, dagens sidste, da det lukkede klokken 17. Jeg prøvede at pleje mit skrantende helbred med lidt fritter og en kold cola bagefter, men det endte med, at Eva fik de fleste af pomfritterne, mens jeg sad og så lidt ynkelig ud. Men god var turen i hvert fald alligevel.

På hjemvejen ville vi have været i lidt butikker, men ak og ve, der var lukket alle vegne (bortset fra H&M, hvor vi tilbragte cirka 15 minutter inden vi blev smidt ud). Vi nåede dog at hamstre en pæn slat slik og andre godter i et supermarked med lidt længere åbent, inden vi vendte tilbage til hotelværelset og tilbragte resten af aftenen med tv og afslapning. Aaah.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jaaaah, skriv en kommentar!
(reklamekommentarer linkende til virksomheder frabedes dog, og vil blive slettet som spam)