søndag den 4. september 2011

Grillaften

Selvom det officielt var efterår i fredags, skulle det ikke stoppe projekt Sommergrill. Jeg har nemlig ikke fået grillet en eneste gang i år (bortset fra på ferien), så det var ved at være på tide. Og en regnfuld dag ugen før, havde Føtex sat prisen på engangsgrill ned til en tier. Haps.


Så vi fik smidt lidt godter på grillen og nød at lege sommer.


Uhm, så var det spisetid.


Og dessert skulle vi jo også have, det er om at udnytte sådan en grill fuldt ud. Min bedre halvdel var mest til en grillet banan, der efterfølgende udstoppes med pålægschokolade og Nutella (mums!), mens jeg satsede på ananas og noget lidt mere avanceret:


Grillet ananas med vanilleis, lakridssirup og lakridspulver kunstfærdigt anrettet. Okay, jeg har måske snydt lidt, hø:


Det her var i stedet, hvad jeg fik, hæ. Det lækre ovenstående billede er fra vores ferie til Bornholm, og det er faktisk også min søsters portion, da jeg ikke selv var helt så tålmodig med at anrette. Men lad os nu ikke hænge os i detaljer.


Den grillede ananas fra dåse var ikke helt så spændende som den friske med is og lakrids (stor overraskelse, hø), så jeg kompenserede ved at smøre noget Nutella på. Det var nu heller ikke helt værst.

Og nu har Føtex sat prisen på engangsgrill ned til 5 kr. (i hvert fald i min Føtex), så jeg hapsede lige 4 ekstra i går. Nu mangler jeg bare en frisk ananas og godt vejr. Må nok hellere vente med at købe ananas.

3 kommentarer:

  1. Hvis september give plads til en dejlig varm aften, så skal grillen altså også frem herhjemme. Jeg har slet ikke fået grillet nok i år!

    Dine nutella smurte dåse ananas ligner da også en kulinarisk oplevelse ;)

    SvarSlet
  2. Mums det ser godt ud! Vi grillede også igår hos mine forældre, det var da perfekt vejr til det - den sidste rest sommer ;)

    SvarSlet
  3. Michelle: Ja man må udnytte de aller sidste solstråler, jeg har det på præcis samme måde.
    og ja de var i hvert fald lækre, kan jeg sige ;) Mums.

    Trine: Det var det også! (: Og det lyder også rigtig lækkert, godt vi kan udnytte mulighederne, når de byder sig ;)

    SvarSlet

Jaaaah, skriv en kommentar!
(reklamekommentarer linkende til virksomheder frabedes dog, og vil blive slettet som spam)