fredag den 20. december 2013

Julens glæder

At købe kalenderlys første december / Endelig at få puttet julesengetøjet på den 11. - aka. julens spøgelse / At blive skræmt i Søstrene Grene
At glæde sig over dagens decemberpostkasse / At gå død i havregrynskugletrilning / At jule-Ninus poserer foran vilde mængder af julesmåkager

Hallo, det er jul! ...lige om lidt, i hvert fald. I år er den første december i mange, mange år, hvor jeg ikke har en eller anden form for eksamen hængende over hovedet, og det er SKØNT! I dag kom de sidste gaver endda med posten (og der var også en lille en eller to til mig, hæhæ), så nu skal der jules til den store guldmedalje. Og så skal jeg forsøge at undgå julens tilbagevendende fælder: Ikke (ikke, ikke, IKKE!) at købe alt det fine julepynt, der i disse dage bliver sat helt ned, og ikke (ikke, ikke, IKKE!) at spise sig (over)mæt i småkager hver.eneste.dag. Jeg arbejder stadig på det. Begge dele, faktisk. Men hey, jeg får chancen igen næste år - så nu: en havregrynskugle! Hvem laver brændte mandler?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jaaaah, skriv en kommentar!
(reklamekommentarer linkende til virksomheder frabedes dog, og vil blive slettet som spam)