torsdag den 3. juli 2014

Snorkeldyr - KL #8


Tirsdag morgen stod vi veludhvilede op (sådan da...) til vores første hele dag på øen. Vi startede med at forsyne os ved hotellets morgenbuffet til den nette sum af 17 kr. pr. snude - det er sådan en pris, der er til at forstå ;) Ris var obligatorisk - det er jo ikke for sjov, man tager til Asien.

Herefter var vi klar til dagens store udflugt - snorkeltur! Cirka samtlige båd-mænd på øen havde haft fat i os (det var muligvis vores hudfarve, der afslørede vores status som nyankomne turister. Måske), og til sidst besluttede vi os for en rar (og MEGET snaksaglig) mand fra vores eget hotel - så kunne det ikke gå helt galt, vel?

Det var min allerførste snorkeltur (tror jeg?), og på trods af mine opstrakte tommelfingre gik det ikke heeelt som ønsket - kig på dykkerbrillerne og find ud af hvorfor, ha. Men hallo, udover det var det sjaaaaw!


Natasia fodrer fisk, mens jeg ivrigt fotograferer - en ret god fordeling. Jeg havde nemlig smidt alt det der trælse udstyr, og var i stedet fri som en fisk. Wuhuu!


Jeg jagtede også ihærdigt diverse farvestrålende fisk for close-ups, men skidtet var for hurtigt for mig.

Til gengæld fangede Natasia en søagurk med kameraet. Jeg holdt mig på pæn afstand.

I stedet prøvede jeg at lokke lidt hajer til for nogle mere interessante billeder. Det trick virkede desværre ikke, tsk.

Imens vi boltrede os i vandet, havde vores guide gang i fiskeriet. Det var ligesom at have privatchauffør, ha. 85 kr. for os begge for over 2,5 timers tur inkl. udstyr, båd og guide er vist også det, man kan kalde en god handel.

Vores guide fik også lidt med hjem - og den fik lov at blive på hans side af båden. Den var ret død, da han hev den op ad vandet, men vi så ham også fange en levende, lille blæksprutte. Det er helt utroligt, hvor meget blæk, der kan blive spruttet ud af sådan et bette dyr.

Sidste stop på turen var en lille paradisstrand, hvor vi blev smidt af og overladt til os selv i en halvanden times tid. Wuhuuu! Der var næsten ingen andre, og vi havde det rætti' sjovt med kameraet:


Undervandsselfie er nemlig det nye sort. Siger det bare, ikk'?

...at fotobombe skal man selfølgelig heller ikke glemme. Selvom man mest ligner et søuhyre, er det bare om at snige sig med på alle de billedet, man kan!
Og sådan får man blandt andet tiden til at gå på en ø - fortsættelse følger.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jaaaah, skriv en kommentar!
(reklamekommentarer linkende til virksomheder frabedes dog, og vil blive slettet som spam)