søndag den 16. juni 2013

Feriebarn

Åh, det var nogle gode ti dage! Det hjembragte rugbrød og vejret hjælper lidt på adskillelsen, og så at jeg udnyttede ferien fuldt ud. Jeg...
...blev forenet med dejlig mængde pakker / ...fejrede fars dag klokken 23.50 med lækker lagkage. 
 ...prøvede at gøre mig fortjent til alt det gris, jeg indtog - oh, at cykle på de alsiske veje. I solskin! Selv ikke gyllelugten kunne ødelægge idyllen. 

...spiste pulled pork-sandwich fra Lagkagehuset / ...var helt ekstatisk over alt det tøj, matriklen gemte. 
...skiftede 'kærlighed og kildevand' ud med 'kærlighed og cola' (tak til sødeste søster for min) / ...fik min mors hjemmelavede frikadunser med lækkert tilbehør.

 ...så på pæne kjoler til prinsessebryllup / ...fik meget snasket pulled pork-sandwich fra Kylling & Co.
...slugte både Cocio og Jo Nesbøs 'Politi' - købt mandag formiddag, læst natten til torsdag 1.45. Inkl. socialliv / ...fik hjemmelavet is i det sødeste Poul Pava-stel.
 ...holdt mini-fødselsdag i pænt kattedame-tøj, med gaver og lækker kage /...var på rov i den lokale Inspiration, der kørte med først 40 og herefter 50 procent rabat.
...nydt overdådig Cocio Cooler, 7-11s stolthed. / ...brokket mig over, at ECCO ikke laver halve størrelser(/at mine fødder er så vanskelige). 
...været til Sønderborg Revy og spist lækker mad - STEGT FLÆSK! / ...okkuperet garagen med mit nye bilkøb, før mine forældre kunne gøre det samme. 

Femte juli returnerer jeg til Danmark igen - skal vi ikke bare satse på, at det bliver lige så godt, hva'? Jo tak.

(PS., jeg ved ikke, hvorfor billederne er blevet så slørede. Undskyld. Også for, at jeg ikke gad lave det om...)

2 kommentarer:

  1. Hej Stine!
    Jeg er netop faldet over din blog (istedet for eksamenslæsning! haha godt bytte!)
    Jeg tænkte på om du ikke har en email jeg kan få lov at skrive nogle spørgsmål til? :-)
    Jeg drager nemlig selv 2,5 uge til Barcelona på noget ferie, og vi (kæreste og jeg) har ikke lyst til at ligge på stranden alle dage i de 2,5 uger vi nu er afsted..
    Derfor tænkte jeg om det ikke er muligt jeg kan få lov til at stille dig nogle spørgsmål vedrørende Barcelona, shopping, museum-stuff, spisesteder, gå-i-byen-steder osv.?
    Der findes jo tonsvis af rejseguides osv., men det er helt klart federe at få det fra en Barcelona girl ;-)
    Håber du har tid/lyst til at give gode råd!
    (Lækkert blog i øvrigt!)

    /Line

    SvarSlet
    Svar
    1. Hejsa!
      Ha ha, sådan noget eksamenslæsning har det med at blive udsat for en masse overspringshandlinger. Men du har i hvert fald noget at se frem til, 2,5 uge i Barcelona, dejligt! Hvis du læser i kommentarfeltet her: http://www.6400happimess.com/2013/05/hvad-skal-jeg-med-mit-liv.html?, har jeg skrevet, hvad jeg vil anbefale at lave som turist i Barcelona. Man kan med fordel tage turistbussen en af de første dage, hvis I gerne vil danne jer et overblik, herfra kan man også se mange af Gaudi-bygninger.
      Og når I nu skal være der i så lang tid, kan jeg også anbefale Tibidabo (http://www.6400happimess.com/2013/06/tibidabo.html), enten bare udsigt eller også forlystelseparken. Og at gå ned fra Montjuic (http://www.6400happimess.com/2013/06/picnic-pa-montjuic.html), så kan i både komme gennem pæne parker og forbi det olympiske stadion.
      Magic Fountain må I ikke gå glip af, det er så smukt (og romantisk ;) ). Jeg har skrevet lidt om det her: http://www.6400happimess.com/2013/05/magic-fountain.html
      Der er også labyrintparken, hvis I har lyst til at prøve noget lidt anderledes: http://www.6400happimess.com/2013/02/parc-del-laberint.html

      http://www.6400happimess.com/search?q=vinterferie&max-results=20&by-date=true - her har jeg skrevet lidt om et af mine turistprogrammer, godt nok kun en tur på 4 dage, men det kan måske bruges som inspiration.

      De fleste butikker har forresten lukket om søndagen (men måske åbent nogle af sommersøndagene? Jeg ved det ikke), bortset fra turistbiksene og mini-supermarkederne. Og så har MareMagnum, lille shoppingcenter ved havnen, for enden(/starten?) af Ramblaen åbent hver eneste dag til kl. 22.
      Hvis der er andet, kan du bare skrive til stine.k.a snabela stofanet.dk ;)

      Slet

Jaaaah, skriv en kommentar!
(reklamekommentarer linkende til virksomheder frabedes dog, og vil blive slettet som spam)