lørdag den 28. juni 2014

Den uendelige rejse til Pangkor - KL #6

Mandag morgen slæbte vi os ud af sengen alt, alt for tidligt (altså, sådan omkring 7-tiden, tror jeg - det var i hvert fald ret tidligt for min jetlag-ramte krop, der først var faldet i søvn ved halv 4-tiden) - men hallo, hvad gør det, når man skal på ø-tur?! :D Vi hoppede i en taxa mod busstationen og fandt vores bus. Den var ikke mere end 35 minutter forsinket... Til gengæld var der vild luksus, sådan sædemæssigt. Nu har jeg flere gange kørt på skiferie i sådan en skibus, og det havde været en del mere behageligt, hvis det var foregået i sådan en bus her. Masser af både ben- og balleplads, ha.

Det viste sig dog, at på trods af navnet 'Kesatuan Express' var det en knap så ekspress tur. Udover noget af en detour med busskift og en halv times ventetid der, agerede bussen pludselig også bybus - a'hvad?! Men på den anden side så fik vi seks timers bustur for kun 50 kr. pr. snude - og det er da lidt af et røverkøb, ha (...at det kun tager tre i bil, det behøver vi slet ikke snakke om). Jeg så det også som en solid omgang sightseeing, sådan noget skal man heller ikke kimse af. Og hallo, lige pludselig var vi jo fremme ved dagens første destination, færgebyen Lumut!


Færgen tog en 30-40 minutter, og jeg blev ikke engang søsyg. Det var jeg ret taknemmelig for. Til gengæld var jeg ret eksotisk, åbenbart, da nogle vildtfremmede malayer ville have taget et billede sammen med (blege) mig. Det er ikke kun hende Natasia med det lyse hår, der er skandinavisk nok til det, ha. Til gengæld svedte jeg pænt meget, og ligner nok mest en svedig, lyserød gris på deres billede, men pyt...


Vel fremme på øen blev vi mødt af vilde mængder af pink taxaer - så føler man sig i hvert fald velkommen, ha. Vi skyndte os at fange en, så vi hurtigst muligt kunne undslippe vaaaarmen. Vi ville ud at bade!



Men først ankom vi til vores hotel - hvad man får for 415 kr. for tre nætter for to voksne. Ret okay - der var i hvert fald ikke særligt mange myrer, og airconditionen virkede nogenlunde. Og så var der internet i fællesområderne! Det var jeg i hvert fald ret stor fan af, ha. Vi boede på Nipah Bay Villa, hvis nogen skulle komme på de kanter, og det kan snildt anbefales som et godt budget-hotel.
Efter at have smidt taskerne, var der kun én ting at gøre:

BAAAADE! Hele den lange transporttid var næsten glemt, da vi endelig kunne kaste os i bølgerne. Ahhhh. Og det bedste var, at ø-turen kun lige var begyndt - fortsættelse følger!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jaaaah, skriv en kommentar!
(reklamekommentarer linkende til virksomheder frabedes dog, og vil blive slettet som spam)