mandag den 18. juli 2011

Helsinki: Rejsen

Søndag eftermiddag kørte vi spændte ud til lufthavnen i goood tid. Vi havde været så heldige at få et lift af søde Natasia, da den offentlige trafik vist ikke kører derud i weekenden. Så kunne hun jo også underholde os lidt i ventetiden, hœ hœ.


Endelig var vi klar til at flyve med et af de søde, små fly.


Men da vi kom til København så vejret sådan her ud. Suuuk. Den regnfrakke, jeg desperat snuppede med på vej ud af døren, var nok en ret god ide.
Det her vand var dog ikke det værste. Det var jo den weekend, hvor der havde været massivt skybrud, og de der s-toge og metroen kørte ikke helt optimalt. Vi skulle overnatte ved noget familie, og den tur, der normalt tog 45-55 minutter, tog nu 3 timer. TRE TIMER! Suk. Men vi nåede da frem og fik lækker (forsinket) aftensmad (:


Så næste morgen var det tidligt, tidligt op for at nå flyveren 9.40. Jeg har ikke ro til andet end at være i god tid, så er der også tid til at tage det forkerte tog, stå af ved den forkerte terminal og komme for sent af sted - ikke at jeg taler af personlig erfaring, ahœm.


Stadigvæk tidligt, her ved Svanemølle station. 


På hovedbanegården var det tydeligt, at der lige havde været Roskilde festival, ha ha.


Endelig kom vi ud til lufthavnen, hvor nogen udnyttede tiden bedre end andre.


Denne her stod dog ikke på indkøbslisten... Seriøst, sådan en koster 9 kr. i Calle!


Så kom vi i luften, og uh, der var gratis Internet. Jeg benyttede dog tiden til at få en lille, tiltrængt lur. Jeg var dog ikke lige så træt som på vejen hjem, hvor jeg faldt i søvn, mens vi stadig lettede, ha ha.


 Og så var vi pludselig i Helsinki og klar til at påbegynde vores eventyr (og det er et snydebillede, de første dage var der gråt og overskyet ;) ). Fortsættelse følger!

5 kommentarer:

  1. Haaber du havde en rigtig god tur, og jeg ved, at du ogsaa elskede Helsinki lige saa meget som jeg gjorde! :D

    SvarSlet
  2. Glæder mig til fortsættelsen :) Vil rigtig gerne til en tur til Finland, er nemlig vild med mumi lige som dig :)

    Lapper alle rejsebeskrivelserne fra blogland i mig. For første gang i mange år, skal jeg nemlig ingen steder :(

    SvarSlet
  3. Glæder mig til at læse mere :)
    Jeg har aldrig været der....men kunne godt tænke mig det :)

    SvarSlet
  4. Det må være lang tid siden jeg sidst har fløjet.. er det nu tilladt at være på internettet :p

    SvarSlet
  5. Sofie: Det havde vi, og ja det gjorde jeg i hvert fald :D Skøn by!

    Pernille: Det er jeg glad for at høre! (: Uh, ja så er Finland det helt rigtig sted at tag hen :D
    Og det var da trist :/ Håber du kommer afsted næste år (: Eller i mellem-ferierne er der også rig mulighed (:

    Malsen: Det glæder mig at høre! (: Og kan godt forstå du gerne vil afsted, det er et hyggeligt sted (:

    Trisse: Det er vist også kun ved Norwegian, at man kan det indtil videre (:

    SvarSlet

Jaaaah, skriv en kommentar!
(reklamekommentarer linkende til virksomheder frabedes dog, og vil blive slettet som spam)