onsdag den 6. juli 2011

Mad ala Wimbledon

De er jo lige der! 

Som nævnt en gang eller to rejste mine forældre til London for at se Wimbledon, og overlod det huslige ansvar til mig. Så jeg måtte jo pænt diske op med varm mad hver aften, og sådan en illustreret madplan skulle jo nødigt gå til spilde:


Lørdag fik vi burgere med Levebrøds fuldkornsboller. De er vist skrumpet, så de var ikke helt så burger-egnede som de plejede at være. Men lækkert og nemt alligevel. Som tilbehør fik vi en grøn salat, min mor havde lavet dagen inden, resterne fra en grillfest, hæ hæ.


Søndagens morgenmad, ahæm. Der var en del bøffer tilovers, så de skulle da ikke gå til spilde. Mums.


Søndag aften skulle vi endelig have stegt flæsk med persillesovs. Jeg var faktisk ret stolt over at kunne lave det, mine normale opgaver i køkkenet består af at snitte grøntsager og vaske op, hø. Tilbehøret blev rodfrugter frisk fra frost, da vi ikke var friske på kartoffelskrælning.


Mandag havde Iben valgt, så det blev tacopandekager aka. tortillias. Jeg undlod dog pandekagen, så jeg kunne spise noget mere tilbehør (og kage!).

Nu med vanillesukker? Hmm. 

Tirsdag fik vi fiskefrikadeller. Øh, hovsa. Det var i hvert fald planen, indtil vi lavede tacos ved 5-tiden, ha ha. Iben plagede! Og det var i stedet for den cafe-tur, hun blev snydt for. Men jeg klagede heller ikke, det var nu ret lækkert.


Den hjemmelavede guacomole til 2 personer var nu lige lovlig voldsom. Vi var 3, og der var masser tilovers. Heldigvis smager sådan noget jo også godt på rugbrød dagen efter. For prikken over i'et, tilsæt også taco-rester, ha ha.


Tacoerne holdt os dog ikke mætte hele aftenen, så vi tog hul på nogle små creme bruleer fra Princip. Det var alligevel lidt spændende, hæ hæ.

Nåmenæh - hvornår tager I afsted igen, mor og far? Lige pludselig skulle jeg jo selv til at betale min mad igen. Tøj er meget sjovere!

3 kommentarer:

  1. Hvor ser det lækkert ud! Tag et smut forbi min nye blog: sabinesverden.dk
    Sabine :-)

    SvarSlet
  2. Fornuftig kost, fornuftig kost! Men hvor er osten til de taco chips? Det må være en fejl 8-D

    SvarSlet
  3. Sabine: Tak (: Og jeg kigger forbi (:

    Janne: Tak tak ;) Der er(/var) skam ost på, billedet blev bare taget så sent, at de alt for små mœngder ost forlœngst var vœk, ha ha.

    SvarSlet

Jaaaah, skriv en kommentar!
(reklamekommentarer linkende til virksomheder frabedes dog, og vil blive slettet som spam)