søndag den 31. juli 2011

Hotel Radissen

Når man er ude at rejse, er der ikke noget værre end at bo på et lettere snusket hotel et godt stykke gang fra den sidste metrostation eller sammen med rotter (ja, jeg taler af erfaring, tsk). Rent er påkrævet, centralt er vigtigt, pris har indflydelse. Jeg plejer altid at bruge Hotels.com, når jeg skal finde hotel, det er let, overskueligt, og så har de tit en del rabatter, hœ hœ. Derfor fandt vi også byens bedste hotel i Helsinki til prisen (ikke at jeg har boet andre steder, hø) :

Hotel Radissen, som min søster siger, hœ hœ. For os andre hedder det Radisson Blu Royal Hotel. Det ligger enormt centralt, 2 min fra metro (maks), 2 minutter til kæmpe shoppingcenter, flere supermarkeder i synsafstand, ca. 5-7 minutter til centrum/hovedbanestationen/endnu flere shoppingcentre,  ca. 12 minutter til den store shoppegågade, og jeg kunne blive ved.
For 4 overnatninger måtte vi slippe 2280 kr. for os begge, altså 570 kr. pr. nat inkl. morgenmad. Et seriøst kup. (Normalprisen ved jeg ikke hvad er, det skifter jo hele tiden ved sådan nogle hoteller) 


Udsigten fra vores vœrelse på 5. sal. Hvis jeg havde taget det fra en anden vinkel, havde man nok også kunne se metrostationen.

Der var gratis internet på værelserne,  computere til fri afbenyttelse i receptionen inkl. printer. Så kunne vi også få printet vores hjemrejse billetter, smart (:


Uhm, en rigtig, rigtig lækker seng. Den var bare helt perfekt til en god nats søvn efter nogle lange, hårde dage (det er jo ikke daseferie, vel? ;) ). Resten af rummet havde en fin størrelse, der var plads til at bevœge sig, smide sine ting, og bare have kufferten liggende og leve ud af den (i modsœtning til at pakke ud, hœ).
Eneste problem var, at det var lidt koldt. På sidstedagen fandt vi ud af, at det var fordi, aircondition'en kørte, når vi ikke var hjemme. Så det afhjælpes ved at lade det ene nøglekort sidde i strøm-tingen.

Men det bedste ved hotellet var nu nœsten...


Morgenmaden! :D Jamen, der var jo seriøst alt.


Forskelligt brød, alverdens pålæg, lækker frugt og kage. Tror aldrig, jeg har spist så meget vandmelon på så få dage før, hœ.


Og så var der også en masse drys til mælk, yoghurt eller havregrøden. Og smoothie (: Og let avanceret vand på flaske, hœ.


Jeg startede dagene med grød med yoghurt med diverse drys og smoothie (og hvis man kigger i øverste højre hjørne kan man se vores vandmelon, hœ). Bagefter gik jeg videre til brødvarerne (og et lille stykke bacon og måske nogle kartofler, œhe - mums!), og til sidst var jeg klar til at trille derfra. Puha, vi fik i hvert fald fuld valuta for pengene hver morgen.


Og se hvor glad man bliver, af sådan en overdådighed hver morgen. Hmm. Jeg var vist lidt trœt. Men i hvert fald et hotel, som jeg helt klart kan anbefale (:

6 kommentarer:

  1. Det ser da fantastisk hyggeligt ud :) Håber I har haft en god ferie :)

    SvarSlet
  2. Er enig med at Radisson-hoteller virkelig er skønne!
    Boede selv på et, da jeg var i San Francisco tidligere i sommerferien, og det var også klart en succes!
    Forresten er det en dejlig blog, som jeg da ofte klikker ind på hver dag;)
    -Emma

    SvarSlet
  3. Hvor ser det hyggeligt ud :-)

    SvarSlet
  4. Mmm, ser lækkert ud med det morgenmad! :) Jeg er sørme spændt på det hotel, vi skal bo på i Berlin, det er nemlig ret så billigt omkring 1500-1600 for to personer, 4 nætter med morgenmad, men det har fået helt ok anmeldelser, så jeg håber det går! Jeg er ikke vant til fine hoteller og der skal ikke meget til at imponere mig, haha - så det er jo en fordel! :D

    Jeg opdagede din blog igår, og jeg har bare siddet og læst og læst, synes din blog er SÅ hyggelig altså! :)

    Og vildt fedt I har været i Mumi-Land!!! :D

    SvarSlet
  5. Hvis du har lyst til at kigge forbi hos mig hedder min blog leblogdebex og jeg blogger på blogspot :)

    SvarSlet
  6. Søs: Det var det absolut også (: Og mange tak, det havde vi i hvert fald (:

    Emma: Uh, San Fransisco, det lyder godt nok også spœndende (:
    Og mange tak, det er jeg glad for at høre :D

    J'adore blog: Ja og heldigvis lyver billederne ikke ;)

    Bex: Det var det også, mums!
    Ja det er altid lidt spœndende, men det vigtigste (for mig i hvert fald) er at det er rent. Jeg er heller ikke så krœvende - selv om jeg sagtens kan sœtte pris på et godt hotel ;)
    Og mange tak, det er jeg glad for at høre :D
    Hœ hœ, man skal jo gøre, hvad man har lyst til, og det var Mumiland :p
    Og jeg kigger forbi (:

    SvarSlet

Jaaaah, skriv en kommentar!
(reklamekommentarer linkende til virksomheder frabedes dog, og vil blive slettet som spam)