søndag den 10. juli 2011

Det var den kuffert

Når man rejser med fly, kan der ske mange spændende ting. I fredags, hvor vi tog 2 ture på én dag, skete der lidt for spændende ting... Det startede ved bagageudleveringen i København:

Klask, smask og knæk. Min kuffert så ikke helt ud, som da jeg afleverede til den nænsom transport. Nå nej, vi har vist alle set, hvordan sådan nogle kufferter bliver behandlet. Men denne gang var det altså for meget, man kan tydeligt se det store slag, den har fået i siden. Heldigvis var der for i kufferten, så mine ting var ikke spredt ud over hele flyet, hæ.

Der ligger den stakkels kuffert så. Min trofaste ko-kuffert, der har fulgt mig i mange, mange år. Æv. Jeg måtte efterlade den i lufthavnen.
Jeg tvivlede faktisk på, at der var noget at gøre ved den ødelagte kuffert. Men vi gik over til kundeservice og 2 sekunder efter:

Ja så sad jeg der i lufthavnen og flyttede mine ting over i en spritny kuffert. Det hjalp nok, at vi fløj med SAS, tror ikke helt, der havde været samme service med Ryan Air ;)

Selvom det er sørgerligt med den gamle, er den nye kuffert bare SÅ fin. Den har 4 dobbelthjul ❤❤❤ og er vist ret kvalitetisk. Den står i hvert fald til 1600 kr.(!), så jeg på nettet her. En okay byttehandel, hvis jeg selv skal sige det (selvom den ikke er lige så sej som min ko. Snøft. Jeg tror, at den her skal Mumi'es).

Jeg fik den måske bare i et nummer for stort, æhæ. Jeg kan i hvert fald ikke nå jorden, når jeg sidder på den, ha ha.

Og så troede vi jo, at vi havde haft problemer nok for den tur. Men da vi ankommer med miniput-fly til miniput-lufthavn Sønderborg, og alle kufferterne er kørt ind, er vi hele 6 personer(!), der mangler vores bagage. Og der er kommet 3 forkerte kufferter med. Heldigvis fik vi bagagen dagen efter, det var indenrigs-terminalen, vi var fløjet fra, så det var alligevel begrænset, hvor væk de kunne være blevet.

1. det er egentlig ret strengt, at andre ikke kan passe på ens ting :s

men det er da godt, at du er glad for din nye kuffert! den er også ret fin :-)

2. Ja det er et utroligt, der bliver jo kastet vildt og voldsomt med de kufferter, både når de skal ind og ud af flyet.
    Ja jeg følte mig alligevel lidt heldig, da SAS-manden kom rullende med den, tak :p

3. jeg tror virkelig du bliver glad for de fire hjul :) det er skønt! Jeg vidste desværre ikke at der var noget at gøre da min kuffert blev ødelagt sidste år :(

4. sikke da en service at få en ny kuffert og så til en værdi af 1600 kr. jeg havde nok forventet at de ville svare at det var hvad der kunne ske, hvis det var mig :-)

5. Line: Det er jeg også, jeg ELSKER dem :D Har tit lånt mine forœldres med 4 hjul, det er ren luksus (:
    Og Œv da :/ Jeg var faktisk også i tvivl, om der var noget at gøre, men heldigvis gik vi op til servicekassen for at spørge.

Julie: Ja det må man sige. Hurra for SAS! Det troede jeg nemlig nœsten også de ville sige, men på den anden side havde de jo smadret min kufffert, der ikke var det mindste i stykker inden. Men jeg havde nu ikke regnet med, at de kom trillende med en ny kuffert, hœ. Men sådan noget som kosmetiske skader, skader på hjul og håndtag dœkker de fleste selskaber faktisk heller ikke. Her var vi jo så 'heldigvis' ude i en større skade.

6. flot kuffert! skal være robust godt det skal være

Jaaaah, skriv en kommentar!
(reklamekommentarer linkende til virksomheder frabedes dog, og vil blive slettet som spam)