torsdag den 18. august 2011

Genbrugsguld

For at det hele ikke skal gå op i H&M, dedikerer jeg hermed at indlæg til nogle af mine andre yndlingsbutikker - genbrugsbutikkerne! ;) Jeg må nok hellere takke min søster (og diverse blogs) for at introducere mig for alle mulighederne. Så det gør jeg altså nu, hun er nemlig lidt af en haj.


F.eks. har hun hapset ovenstående, både yndig paraply og blomstret matador-jakke. Dygtig pige!


Men jeg kan nu også selv, som da jeg nuppede ovenstående skjorte og lod den møde min symaskine.


Og så er der også de ting, der bare får lov at blive hængende. Hmm.

Det dejlige ved genbrugsbutikkerne er både prisen, men også alle de flotte fund man kan gøre. Og også kombinationen, hæ hæ. For projekt 'fattig-studerende-må-ikke-købe' kommer jo aldrig til at holde (fy, mig), og så er det nok bedst at få udløst sine shoppingabstinenser i genbrugerne. God undskyldning, ikke? Og så bliver man også naturligt nærig af at have vænnet sig til sådan nogle genbrugsbutikspriser, endnu en optur for dankortet, hø. Men noget, der er endnu mere optur, er dette:


'Jamen hvorfor smiler du sådan?' Jo, nu skal I høre, hø hø. I mandags var jeg (igen) et smut i genbrug, og mine øjne fandt straks denne strik. Og derefter mine hænder, uuuh, hvor var den bare blød. Men okay, det var vist også noget af en kvalitetisk strik, jeg der havde fundet mig:


Et styks Henrik Vibskov-strikkjole til en 50'er - det sker vist kun i sådan en lille genbrug i provinsen, hæ hæ. Mens jeg stod og overvejede købet, slog min indre forretningssans til og købte strikken - bare for en sikkerheds skyld. Efter lidt overvejelser (og research på nettet, hæ hæ) blev jeg dog enig med mig selv om at prøve lykken på Trendsales. Og inden der var gået 5 timer var der bid, og jeg har nu tjent 370 kr..
Jeg erkendte nemlig lidt, at det nok var begrœnset, hvor meget jeg kom til at bruge den ellers så dejlige strik. Men så kan jeg jo passende købe mig en erstatning - jeg har råd til det nu ;)

3 kommentarer:

  1. Haha, du er da for sej! :D

    SvarSlet
  2. Genbrugsbutikker kan virkelig gemme på noget godt nogle gange.
    Er vild med paraplyen :)

    http://idawsblog.blogspot.com/

    SvarSlet
  3. Sandra: Ha ha, tak ;)

    Ida: Det kan de nemlig (:
    Uh, den er også bare fin (: Og min søsters, tsk ;)

    SvarSlet

Jaaaah, skriv en kommentar!
(reklamekommentarer linkende til virksomheder frabedes dog, og vil blive slettet som spam)