tirsdag den 2. april 2013

På kirketur

La Sagrada Familia er et af de absolutte turistattraktioner i Barcelona, så efter tre hold gæster og utallige kig udefra, var turen nu kommet til at se den indefra, med min families ferieren her i påsken. Det kan klart anbefales at købe billetter hjemmefra, men på grund af manglende planlægning og printer (ahæm) endte vi med at tage den lange kø i stedet. Det var dog ikke så galt som frygtet. Vi ankom klokken 10, hvor vi fik en købillet til klokken 11, hvorefter vi var inde omkring 11.20. Det er ikke værre end i Disney World, hæ hæ. Eftersom jeg tidligere har affotograferet hver en kvadratcentimeter udefra, koncentrerede jeg mig denne gang om de indendørs detaljer:





Pænt. Det er en absolut imponerende kirke, ingen tvivl om det. Men orker man ikke den lange kø og entreen, kan man nøjes med at kigge på den udefra og herefter rykke videre til Santa Maria del Mar, Havets Katedral:





Gratis entre (det kan vi godt lide), ingen kø og helt igennem autentisk kirkeoplevelse. Vi ankom midt under påskegudtjenesten, så den oplevelse tog vi også med.
Jeg burde egentlig nok få læst bogen (Havets Katedral, altså), men nu nåede jeg heller ikke Borte med Blæsten i Atlanta, så æh, vi må se. Ahæm.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jaaaah, skriv en kommentar!
(reklamekommentarer linkende til virksomheder frabedes dog, og vil blive slettet som spam)