lørdag den 27. april 2013

Vancouver #5 - Sleepless in Seattle


Før vi starter lørdagens eventyr (jamen, er det allerede to uger siden? :/ ),vil jeg lige vise vores smarte toiletdør på hotellet - wupti, et styks skydedør med rigelig luft i begge sider. Som for øvrigt ikke kunne låses heller. Og var glad for at hoppe op igen, hvis man gav den et lidt for hårdt skub. Men okay, hvad skal man også med privatliv.
Dagen startede ellers også fint med, at jeg blev indhentet af det der jetlag. Fuldstændig udmattet klokken 7 om morgenen, men ude af stand til at sove. Men pyt, vi skulle alligevel op og på eventyr!


Det var forresten den dag, jeg købte en bærepose fyldt med slik på vej hen til morgenmaden - vi skulle baaare lige ind i Bartell Drugs og købe en mascara på tilbud til Eva. Men så var det, der var påskeslikudsalg, og jeg så mig aldrig tilbage.
(Hvis nogen spekulerer over, hvordan det går med det der slikafprøvning, er der rimelig godt svar på bloggens Facebookside her. Ahæm)

Herefter påbegyndte vi for alvor på seværdighederne med Seattle Underground Tour. På grund af tidligere problemer med kloak, byplanlægning, tidevand og en voldsom ildebrand, har Seattle en undergrund som hele byen er bygget ovenpå. Her står vi i det, der tidligere var stueplan i huset på billedet.

Og udenfor (med solskin!). Det her er så oprindeligt 1.salen, rimelig underligt at tænke på. I nogle år var der endda begge dele, altså nogen huse i det oprindelige plan og andre på det nye. Forbundet med stiger i kanten af vejen - det var ikke helt optimalt ;)

Mere gammelt gadeplan.

Og ovenlys vindue, til da begge plan blev brugt. Det var utroligt at se, hvor meget lys der kom gennem det blege glas, vi så fra oversiden (om jeg ikke har billeder af det? Æhm. Nogen havde glemt at oplade sit kamera, så der var rationering på og panisk angst for kameradød. Undskyld).

Det kan helt klart anbefales, hvis man er i Seattle. Jeg er typen, der også er vild med Den Gamle By og sådanne steder, jeg elsker at se, hvordan folk har levet tidligere. Rent guf!

Titanic så vi også.

Der var nemlig okay stejle gader.

Efter Underground-turen ville vi have været på en 'Ride the Ducks'- tur, men det var simpelthen så møgkoldt, blæsende og ustabilt, så af hensyn til vores skrantende helbred aflyste vi det. Æv. Så det var tilbage til shoppeprogrammet:

Nike! Jeg havde egentlig besluttet mig for, at jeg skulle have et par nye Nike Free med hjem, men jeg fandt ingen, jeg ikke kunne leve uden (det gjorde jeg så efterfølgende på Asos her - så fine og pt. til 382 kr. i pund og med rabatkoden SALESCORE. Haps). De her var ellers gode kandidater - hvorfor er jeg ikke rig?

Efter også at have besøgt H&M, Forever 21 og andre favoritter smuttede vi hen til yndlingsbageren igen (igen, igen, igen), hvor der var en lille cafe tilknyttet. Der var varmt, og der var laksesandwich. Jeg var tæt på at være lykkelig.

Mens vi var et sidste smut i Target med Space Needle som næste punkt på listen, skete der dog det her:


Altså! Men så var det medbragte regntøj i hvert fald ikke spildt... Heldigvis var vejret så anstændigt at stilne lidt af, så vi begav os alligevel mod byens udkigstårn.


Hvor der så var lukket på grund af lyn. Typisk. I det mindste kunne jeg blive fotograferet ved siden af det - så kan vi også se, hvad forskellen er på 1,715 m og 184 af dem.


Men hey, Seattle Grace Hospital! Onde tunger vil måske påstå, at det i virkeligheden er Fisher Plaza, men vi ved jo godt, at det ér Seattle Grace. Nemlig.
Og apropos, så se lige den her souvenir:


Hå hå! Den gad jeg godt have haft. Jeg kunne dog ikke helt gennemskue, hvornår jeg lige fik brug for sådan en, så det blev ved tanken. Eva scorede sig derimod en rimelig passende souvenir af hotellet: mens jeg stod og var pænt hjælpeløs i påføringen af mit regnslag ud over mit regntøj og taske ved den endelige afgang, forbarmede receptionen sig og gav os en kæmpe paraply til at beholde. Taaak.

Klokken 20.35 blev vi, våde og trætte, samlet op af bussen tilbage til Vancouver. Det var to dage i Seattle med fuld knald på, men det hele værd. Næste gang medbringer jeg dog bedre vejr, flere penge og en større taske til kage. Fortsættelse følger.

4 kommentarer:

  1. Åhhh... Denne bluse "Greys anatomy" vil jeg godt have. Vil ønske, at jeg kunne købe en sådan.
    Jeg elsker at følge med denne serie.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er en god serie! Jeg er bare ikke så god til det der blod og sådan...

      Slet
  2. Typisk at Space Needle havde lukket. Det er ellers en møg pæn udsigt deroppe fra! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er så typisk. Vi havde først debatteret om vi skulle op eller ej, fordi det jo var rimelig overskyet, så vi/jeg vidste ikke helt, om det ville være det værd. Og så beslutter vi os endelig for 'JO! Vi kan da ikke tage til Seattle uden at tage i Space Needle!', og så er det lukket :p Og ja, det tror jeg på, suk!

      Slet

Jaaaah, skriv en kommentar!
(reklamekommentarer linkende til virksomheder frabedes dog, og vil blive slettet som spam)