lørdag den 31. maj 2014

Mine 15 allerbedste genbrugsfund #1


Jeg er ikke bange for at udråbe mig selv til noget af en genbrugshaj - dét felt har jeg helt, helt styr på, og min garderobe bugner af gode genbrugsfund (synes jeg i hvert fald selv, ha). Jeg startede mit genbrugstogt for tre år siden, godt hjulpet på vej af min søster, der dengang introducerede mig for hele den verden. Nu er det mig, der har overtaget, og gennem årene har jeg fået hevet en del ting med hjem. Med forskellig succes, tør jeg godt indrømme, ha. Specielt i starten blev jeg helt overvældet af alle de billige ting, uden altid lige at overveje, om det nu lige var min stil. Eller to størrelser for stort. Pyt. Nu går det en del bedre, og jeg undgår de fleste fejlkøb - og ellers trøster jeg mig selv med, at det er små beløb, og pengene går til et godt formål. Ikke. Hæ. Men det, det her indlæg skal handle om, som overskriften så diskret antyder, er mine allerbedste genbrugsfund nogensinde. Med bedømmelsesfaktorer som både pris, pasform og brugbarhed, er det toppen af poppen de ting, der er blevet en integreret og skattet del af min garderobe. Startende nedefra, plads nr. 11-15 besættes af følgende:







Plads 11-15 er præget af de lidt sikre ting, basistingene, der bare passer. Den ternede skjorte er fra min yndlingsgenbrugsbutik - Rag-O-Rama i Atlanta, hvor jeg vel har givet en 80 kr. for den, kan jeg forestille mig. Den er noget så rar, og en af de ting, jeg lever i om vinteren. Det samme gælder for strikken - den er en ren nødvendighed for en frossenpind som mig. Den er desuden hjemmestrikket (tror jeg?) af uld, og stod mig i kun 22,50 kr.. Ikke helt dårligt. Tasken tror jeg egentlig, jeg har hugget fra min søster, der har hugget den fra min mor, men det behøver vi ikke dvæle ved, ha. Det er i hvert fald en dejlig en, hvor der lige kan være alt det mest nødvendige, og om sommeren hænger den konstant på min skulder. Bæltet (ikke et hundehalsbånd) er sådan en finurlig detalje, der pepper et outfit op. Og så til 10 kr., hæhæhæ. Ecco-sandalerne er noget af et lykketræf. 79 kr. stod de mig i, lige som jeg stod og manglede (og faktisk havde bestilt dem til fuld pris på nettet, de blev hurtigt sendt retur), og de gør mine fødder noget så glade, når der skal gås langt.

Det var de første af mine favoritter - næste gang følger plads 6-10, indeholdende både silke, blomstermønster og andet pænt. Wuhuu!

Forprogrammeret indlæg - jeg ferierer for tiden. Følg mig på Instagram for eksotiske jeg-har-det-varmt-billeder.

6 kommentarer:

  1. Det er alligevel nogle ret gode fund! Specielt sandalerne. Jeg glæder mig til at se hvad der ellers er på din liste :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak! :) Og sandalerne har været guld værd. Specielt fordi, at jeg sådan set ikke kunne passe dem (38 lige liiiidt for små, og 39 ALT for store) inden jeg klippede en af stropperne/remmene af - og det ville jeg alligevel ikke have gjort med et par sprit-nye-fuldpris-Ecco. Her var det dog forsøget værd, og det lykkedes heldigvis. Hurra! Jeg synes nemlig virkelig det er svært at finde gode gå-sandaler, der også er lidt pæne.

      Slet
  2. Glæder mig også til at se toppen af din genbrugsliste :-)

    SvarSlet

Jaaaah, skriv en kommentar!
(reklamekommentarer linkende til virksomheder frabedes dog, og vil blive slettet som spam)