fredag den 24. juni 2011

Helsingin kesä

Hallo, kan vi lige se et ekstatisk smil?! :D Nej? Det kommer på billedet med de rigtige Mumier!
 Som overskriften så flot antyder, tager jeg til Helsinki her i ferien (siger Google Translate i hvert fald, hœ hœ), og det er faktisk allerede om halvanden uge, uha. Grunden til at vi tager derover, er faktisk at jeg vil i Mumi-land, ha ha. Og så for at opleve noget nyt, vi har nemlig ikke vœret i Helsinki/Finland før. Så derfor tœnkte jeg, om nogle af mine søde lœsere sidder inde med nogle gode tip om Helsinki? Hvad der skal opleves, gode steder at spise og måske et godt shoppingsted? 
Ellers må jeg søge svar i de 5-6 rejsebøger, jeg har lånt - man må jo vœre forberedt!

Og nu vil jeg smutte på arbejde, det skal jo også passes (ja tak = $$$). Ha' en god dag (:

6 kommentarer:

  1. Det var da også en god idé at tage til Finland! Jeg ved ikke noget om det land - er der varmt om sommeren? For det er mit eneste sommerferiedestinationskrav ;)

    SvarSlet
  2. Mumi-land!? Hvad er det? Det har jeg aldrig hørt om. Det lyder fedt :D

    SvarSlet
  3. Stine: Det synes vi også ;) Tja, altså det er vel som i Danmark, hvilket vil sige at det kan gå begge veje, hæ. Sol er selvfølgelig altid godt, men man kan jo ikke få det hele ;) Og jeg har prøvet storbyferie i 30 grader: ikke rart...

    Janne: Det er de små Mumi-trolde, der har sådan en temapark :D Og når man er Mumi-fan, bliver man jo nødt til at besøge det ;) Glæder mig :D

    SvarSlet
  4. Jeg var i Helsinki sidste sommerferie, og der var virkelig, virkelig varmt.. Finland er et virkelig misforstået land, men det gør også, at der ikke vrimler med turister, så det er egentligt bare en god ting.
    Det er en virkelig fed by, og hvis du virkelig vil opleve den, skal du købe et kort til sporvognene (trams), hvor du så kan køre rundt i hele byen. Det er en super god måde at lære det hele at kende på.
    Men af ting, jeg synes, du skal se, er det hel klart domkirken, der ligger på Senate Square. Det er ikke svært at finde - faktisk er det ret let, at finde rundt i byen. Men domkirken skal du altså bare se. Det er det smukkeste, jeg nogensinde har set. Den ligger 1 minut fra havnen, som også skal opleves. Der er marked, hvor man kan købe alt hvad hjertet begærer, og hvis I ser en aflang bygning, så gå derind! Derinde ligger der et 'market hall', som virkelig også skal opleves!

    Det blev en lidt lang smøre, men jeg elsker virkelig den by, og bliver så glad, når jeg hører om andre, der ikke lader sig skræmme af dets deprimerende ry. Hvis du behøver flere tips, kan du kontakte mig på min blog lifesdifferential.blogspot.com :)

    Og selvom folk ikke tror, at Finland har noget at byde på, så tager de virkelig fejl!

    SvarSlet
  5. Sofie: Det lyder rigtig, rigtig godt! (: Dejligt at live bekræftet i, at det ikke er en eller anden dødsyg by, men derimod en der har noget at byde på.

    Så mange tak for tip! (:

    SvarSlet

Jaaaah, skriv en kommentar!
(reklamekommentarer linkende til virksomheder frabedes dog, og vil blive slettet som spam)