lørdag den 4. juni 2011

Tofutastisk!

...vil jeg nok ikke kalde det, men prøves skulle det i hvert fald, hæ hæ:


Min samboende indkøbspartner blev bortført til Tyskland i onsdag og hapsede noget tofu med hjem. Det havde han åbenbart bare lige lyst til. Jeg blev faktisk svært begejstret, for det er en herlig kaloriefattig proteinkilde og så til kun 2€ for 300 g. Og så er det vel også mere miljøvenligt, når vi ikke har diverse dyr, de skal fodres og vandes(?) gennem flere år.


Nå men her ser vi giraffen ude af pakken. Tofuen blev skåret i skiver, og vi skulle selvfølgelig lige smage på det. En tør, bitter smag - skal vist ikke spises råt, hæ.


I stedet blev den smidt på panden med noget grønsagsbouillon rundt omkring.


Og så var det spisetid. Det færdige resultat var...interessant, hæ. Det smagte lidt ala tør, gummiagtig kylling, tror jeg. Men spiseligt var det da. Ej, vi skal i gang med at eksperimentere lidt, f.eks. smuldre det og putte det i noget tomatsovs - det burde tage den grimme smag, ha ha. Det skal nok blive spist tit herhjemme i hvert fald. Såæh... Skal vi ikke bare sige, at ernæringsmæssigt og økonomisk er det et super alternativ til kød. Og når det så er sagt, stik mig en bøf! ;)

4 kommentarer:

  1. Kunne forestille mig at det har været en interessant oplevelse. Min mor har gennem længere tid spurgt mig om hvorvidt jeg havde lyst til at smage det, men jeg takker som regel nej tak mest af alt pga. den der gummi-artige konsistens, men ja som du selv siger så er det en kaloriefattig proteinkilde og jeg ville ønske det smagte noget bedre for så er det jo helt igennem et genialt produkt! :D
    Jeg kan super godt lide din blog, så jeg følger dig nu, kig forbi min blog på www.camillabielski.blogspot.com

    SvarSlet
  2. Camilla: Ja sådan vil jeg godt beskrive det ;) Men jeg synes da, at du skal kaste dig ud i det - man skal jo altid lytte til sin mor ;) Jeg fik det i tarteletfyld i dag, og det smagte helt okay, ingen underlig smag, bare noget dejligt at tygge i (:
    Og mange tak, det sætter jeg pris på :D Jeg kigger forbi (:

    SvarSlet
  3. Spændende, hehe ;) har jeg aldrig hørt om

    SvarSlet
  4. Nej det kunne jeg forstå på dig. Lever du i en osteklokke? ;)

    SvarSlet

Jaaaah, skriv en kommentar!
(reklamekommentarer linkende til virksomheder frabedes dog, og vil blive slettet som spam)