I mandags skete det. Jeg lynede kufferterne i (...efter at have siddet lidt på dem, ha), og satte mig spændt (og nervøs og pænt træt, ahæm) ind i bilen. På vej mod Hamburg var jeg omgivet af snacks og uvejr, men frem kom vi uden at gå i sukkerchok eller køre af vejen. Efter at have poseret lidt betuttet til det obligatoriske jeg-rejser-billede med alt, alt for meget bagage (altså, ikke at jeg kunne undvære noget af det, vel?), var det tid til verdens længste kø - har godt nok aldrig stået i SÅ lang kø for at få lov at aflevere min bagage før. Og så var det, at Iberia/Vueling besluttede sig for, at det ikke var min dag... Jeg havde bestilt gennem Iberia, da jeg kunne se på hjemmesiden, at kuffert #2 ville koste 30€, men for at gøre en lang historie om dårlig kundeservice kort, endte det med, at jeg efter at have været i kontakt med begge selskaber hjemmefra, kom af med 90(!!!)€. For det kunne jeg jo have sendt 63 kg. med DHL... Nå, men man skal ikke græde over spildt mælk - i stedet regner jeg med at give dem en rætti' dårlig anmeldelse på Trustpilot, ha.
Vel fremme i Barcelona havde jeg fået mig en dejlig lur på noget af flyveturen og var lidt mere udhvilet og klar på nye eventyr. Uh uh! I stedet fik jeg så lov at vente en time og 20 minutter på min bagage - jeg ved virkelig ikke, hvad der skete, men endelig trillede begge kufferter frem på båndet, og jeg var meget lettet, ha. Jeg fik samling på det hele og fangede lufthavnsbussen mod byen. Toget havde været billigere, men jeg kunne ikke lige overskue at skulle flytte alt for meget rundt på mit læs - og alt man betaler med kort, er næsten gratis, ikke? Fra Barcelona midtby tog jeg herefter en taxa til hotellet - bortset fra, at taxachaufføren ikke heeelt kunne finde det og satte mig af på et hjørne. Hvorefter mobilens GPS heller ikke kunne finde det, og jeg fik vandret alt for meget rundt med alle mine kilo (har haft cirka min egen vægt at slæbe og skubbe rundt på i alt, bare kald mig mesteren af ekstra håndbagage, ha), inden jeg endelig fandt hotellet. Det bedste havde været at kunne smide mig bevidstløs på sengen, men ak, jeg skulle ud at kigge på værelse. Det syntes GPSen dog ikke (fornemmer vi lidt problemer her, ja?), så efter at have vandret panisk rundt i det begyndende mørke, måtte jeg udskyde aftalen. Æv! I stedet søgte jeg mod nærmeste McDonald's (dét kan GPSen nemlig godt finde ud af, ha!), hvor jeg endelig fik noget at drikke efter den lange flytur og bagagehåndtering.
Og det var så den mandag. I går, tirsdag, var jeg ude at kigge på lidt værelser (kryds lige fingre for, at jeg får det, jeg har sagt 'be' om' til, ikke?!), og sørgede for at gøre et godt indtryk ved møde på arbejdet, da jeg tacklede deres elevator med skulderen. Ja ja, det er aldrig kedeligt at være sammen med mig. Og i dag har jeg shoppet, hæææ - mere om alt det i næste blogindlæg, for NU skal jeg godt nok i seng! Gab.
Ej og du har jo kun været afsted i nogle dage og allerede oplevet voldsomt meget! Havde du forudbestilt din ekstra kuffert? Det er fandme nogle sure penge at komme af med :( Håber værelset falder til dig, så du kan komme på plads!
SvarSletDet er bare om at udnytte tiden, før den spanske arbejdsuge starter på mandag - 44 timer(!) af min uge skal spenderes på arbejdspladsen, så der bliver ikke meget tid til tant og fjas :p
SletJeg havde virkelig, virkelig prøvet... Flyruten var operet af Vueling, men man kunne også købe billetter gennem Iberia. Iberia billetten var inkl. én kuffert, og på deres hjemmeside stod der, at nummer to ville koste 30€. Ved Vueling skulle man betale for både kuffert 1+2, hvilket ville løbe op i ca. 1200 kr. inkl. billet, hvorimod det ved Iberia burde være 946 i alt. Ved Vueling kunne man snildt tilføje kuffert #2 ved bestilling, så jeg regnede ikke med, at det ville være et problem at gøre det ved Iberia også. Åh, jeg skulle blive klogere O.o Ved bestilling kunne jeg ikke tilføje kuffert #2, så jeg skyndte mig at skrive til kundeservice. Efter lidt inkompetent skrivning frem og tilbage, fik jeg at vide, at jeg selv skulle kontakte Vueling. Det gjorde jeg så via mail, og svaret var her, at jeg skulle ringe til dem. Det gjorde jeg så, men kunne jeg få lov at tilføje min ekstra kuffert?! Niks, der var noget galt med deres system, og således var eneste løsning at betale de 90€ i lufthavnen. De var pænt ligeglade med, at det var deres egne systemer, der havde gjort, at jeg ikke kunne bestille over nettet til net-pris, bah. Nå, men det er der ikke noget at gøre ved, og det er heldigvis bare penge.
Og tak! Det håber jeg virkelig også.
IIIH! Nu blev hele min lange kommentar ikke udgivet (igen). Helt ærlig Blogger, jeg troede lige som, vi var kommet over det der?!
SvarSletJeg kan kort opsumere i punkter:
1. Jeg oplevede det samme med Iberia
2. Jeg kan også godt huske kuffert-kampen på gaden
3. Du er sej og heldig (altså, at du tager til Barcelona igen)
4. Jeg krydser alt!
Ej, jeg forstår virkelig ikke, hvad der sker! Den er heller ikke i spamfilteret, så jeg ved godt nok ikke, hvor den er blevet af O.o
Slet1) Men hallo, hvad sker der lige for Iberia? Svin. De skulle ellers forestille at være de lidt mere eksklusive i forhold til Vueling.
2) Og åh, de kufferter, ja! Jeg glemte også lige at skrive, at på den store, sorte er hjulet i stykker, så det ynder gerne at blokere. Hvilket betyder, at der skal bruges vold ved skubning, med den ene hånd, man har til rådighed. Suuk.
3) Og tak! Indtil videre føles det ret surealistisk og sådan mest lidt turistagtigt.
4) Taaaak! Det ville virkelig være SÅ skønt at få det værelse.