torsdag den 1. november 2012

Du ved, du er i Barcelona når... #1


  • De færreste snakker engelsk. Heller ikke i banken, heller ikke i udlændingehåndteringen
  • Du igen bader i klorvand...
  • Du har opbygget et afhængighedsforhold til Primark ❤
  • ...og er meget glad for Inditex (Zara, Pull&Bear, Bershka, Stradivarius)
  • Det der 'spansk tid' rent faktisk passer. Mañana, mañana!
  • Folk selv ruller deres cigaretter
  • En cykel kun er sikkert parkeret, når den står i lejligheden
  • Du skal have fysisk kontakt med din taske konstant
  • Supermarkederne har lukket om søndagen. Hver søndag
  • Du stadig bliver kaldt Stein... (og 'Tina' af spansklærer. Burde nok rette på hende)
  • Tu hablas un poco Español
  • Du har (delt) tagterasse med udsigt til bjerg, by, vand og andre seværdigheder ❤
  • Efterårsjakken først kommer på i november (og det er store sager for frossenpinden mig)
  • Frisk mælk er meget eksotisk(/dyrt! Hej til det varmebehandlede)
  • Økologisk havregryn er tre gange så dyrt som i Danmark 
  • Frugt er noget, man køber i frugtbiksene - frisk og billigt, ja tak ❤
  • Der er turister. Mange. Rigtig mange
  • Rødt lys kun er noget, man stopper for, når der er biler inden for en radius af 5 meter
  • Du ikke længere synes, udsigten fra bænkdelen i Park Güell er imponerende. Going up!
  • Kundeservice er en by i Rusland. At have dig som kunde er simpelthen så besværligt
  • Der er mange strejker. Specielt ved den offentlige transport 
På linje med mine 'Du ved du er i Atlanta, når...'-indlæg (#1 her, #2 her), kan jeg nu tilføje mine observationer fra Spanien. Barcelona er en helt igennem fantastisk by, så er det sagt. Jeg mangler dog stadig at blive helt gode venner med lokalbefolkningen, men lad os nu se. Jeg påtænker i hvert fald ikke at rejse hjem i vrede.

2 kommentarer:

  1. haha, kunne ikke lade være med at grine lidt for mig selv, da jeg læste den med at supermarkederne var lukkede søndag - hver søndag! :D

    http://detaabneskab.blogspot.dk/

    SvarSlet
    Svar
    1. Hæ hæ! Det er bare noget af en kontrast til f.eks. lille Sønderborg, hvor man (også før jeg rejste og lukkeloven blev fjernet) altid kunne finde noget lødigt om søndagen, fordi Fakta o.l. havde åbnet. Og de store kæder af og til også. Og så kommer man til Barcelona, og skal død og pine huske at købe ind senest lørdag, hvis man vil have noget ordentligt at spise søndag :p

      Slet

Jaaaah, skriv en kommentar!
(reklamekommentarer linkende til virksomheder frabedes dog, og vil blive slettet som spam)