mandag den 26. november 2012

Græsenkemad


Det er vist ingen hemmelighed, at jeg hverken er en ørn i køkkenet eller specielt begejstret for at kokkere. Så da husstandens kok tog til Danmark for halvanden uge, stod de første 4 dage på chokolade og sandwich til aftensmad (jeg har det så hårdt, jeg ved det). Men nød lærer doven kvinde at lave mad, så i går aftes fik jeg mig endelig taget sammen til at lave noget. Hurra, sagde mit madhjerte. Menuen stod på min specialitet, tunfrikadeller, og med en kvarkbaseret waldorfsalat til. Ikke dårligt.

Tunfrikadeller:
En dåse tun, et æg, et lille finthakket løg, salt og peber blandes sammen, og havregryn hældes i til konsistensen er passende. Steges på panden. Done!

Kvarkbaseret waldorfsalat:
Et halvt æble i små stykker, 6 vindruer i små stykker, 5-6 valnødehalvdele i små stykker (og bladselleri, hvis man har det. Det havde jeg ikke), ca. 4-5-6 spiseskefulde kvark til der er nok 'dressing'. Blandes sammen, og så er der serveret. Velbekomme!

Let, hurtig, billig og sund aftensmad til én. Så mangler jeg bare at finde ud af, hvad jeg skal spise den her uge. Den 3-pak Kinder Bueno, jeg lige har købt, selvfølgelig.

5 kommentarer:

  1. Haha, brugte lige frem minutter på, at finde ud af hvordan titlen skulle udtales. Troede det skulle læses som 'græ-senk-mad' og jeg kunne simpelthen ikke regne ud hvad i alverden det betød! ;) Så genlæste jeg den... Og det giver meget mere mening nu!

    Det ser faktisk lækkert ud - godt klaret hvis dine evner i et køkken er så begrænsede som du påstår! Stemmer dog stadig for Kinder Bueno for Kinder Bueno er dejligt og lækkert og bedre end noget andet i denne verden. Så. (Synes forresten at det er fantastisk sjovt, at de også hedder 'Bueno' i Spanien. Da jeg så det i et supermarked i Madrid var jeg ved at falde om af grin. Ved ikke hvorfor. Troede det var sådan lidt ligesom Dora The Explorer (eller skal jeg sige Dora la Exploradora ;)) hvor hun i den engelske version lærer børnene spansk, så lærer hun i den spanske version børnene engelsk. Troede det var nogenlunde på samme måde med Kinder Bueno, but I was wrong!)

    (Håber min tankestrøm giver mening. Blev lidt carried away over mine filosofiske tanker omkring Kinder-chokolade!)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hehe, jeg har prøvet at finde ud af hvordan det skal udtales, men jeg ved det ikke endnu? Er jeg bare blank? :D Haha

      Slet
    2. Line: Ha ha :D Men det er godt, det gav mening til sidst ;)
      Altså jeg kan jo sådan set godt finde ud af, at lave mad til mig selv, når det ikke er alt for avanceret. Og jeg gider ;) Men ja Kinder Bueno er altså et MEGET godt alternativ ;) Ha ha, jeg har slet ikke tænkt så meget over navnet, jeg spiser dem bare MEGET ivrigt. Er ved at få et lidt for tæt forhold til dem :p

      Vanessa: Det er græs-enke-mad, altså mad til en græs-enke :P Du ved, det man kalder folk, hvis bedre halvdel er væk/ude at rejse ;) Forhåbentligt giver det bedre mening nu :D

      Slet

Jaaaah, skriv en kommentar!
(reklamekommentarer linkende til virksomheder frabedes dog, og vil blive slettet som spam)