torsdag den 24. marts 2011

Lagkagehuset

Efter lang tids venten åbnede Lagkagehuset endelig her i Sønderborg i tirsdag. Jeg kunne faktisk have været den allerførste kunde, da jeg cyklede forbi på vej til arbejde lige før åbninngen, nemlig lidt i 6 ;) I stedet ventede jeg dog til i dag, hvor jeg tog min kæreste med på kage-shopping:



Og så så man lige en salig sukkergris uden for den fine butik - hov, det er jo mig ;)


Uuuhm! Valget faldt på en brownie og kartoffelkage til deling. Dem, der har fulgt bloggen i noget tid, ved at kartoffelkager er en af mine store laster (den har da også fået sin egen etikette ;) ), så jeg forventede mig en hel del af dette eksemplar. Og brownien så også for lækker ud.


Og lige et kig til kagernes indre. Brownien var virkelig lækker, fyldig chokoladesmag, smagfulde nødder og toppingen cremet, så den smeltede på tungen. Jeg kunne godt have en lige nu, hæ hæ.
Kartoffelkagen var jeg derimod meget skuffet over. Dem, jeg plejer at få, har vanille-fløde-creme-agtigt noget i. Denne her creme var derimod nærmere bare sød og smagte ualmindelig meget af flormelis og sukker. Nå, men heldigvis er der jo masser af andre kager derinde at prøve! ;)

Sådan en lille kage her koster 17,50,-, og det synes jeg er meget fair for sådan en lækkerbisken. Hellere kvalitet end kvantitet, det er jo alligevel ikke sundt (surprise ;) ). Men det er i hvert fald ikke sidste gang, jeg har været i Lagkagehuset - velkommen til Sønderborg (:

5 kommentarer:

  1. Jeg venter også med spænding på mit første besøg. Det er så sådan at jeg har en sød mor, som har lovet kage derfra IMORGEN! :D

    SvarSlet
  2. Uhhh, så skulle du tage at smage deres "Fransk Chokolademousse-kage"!! It is to die for!!! :D

    SvarSlet
  3. Deres chokolade souffle er fantastisk :) den har fået sit helt eget indlæg på min blog.. Hurra for lagkagehuset i Sønderborg :)

    SvarSlet
  4. Julia: Jamen så kommer jeg da bare forbi omkring kaffetid, ha ha ;) Ej, glæd dig, det er bare lækkert :p

    Sandra: Uha da, ja den må jeg få prøvet :p Men må nok hellere lige vente lidt indtil næste besøg ;)

    Anita: Ja den lyder også lækker :p Den skal også prøves ;) Og ja, hurra for Lagkagehuset :D

    SvarSlet
  5. du er hel sikker datteren af bageriet godt reklame ahahahahhahahaaa den lukker snart den lorte butik

    SvarSlet

Jaaaah, skriv en kommentar!
(reklamekommentarer linkende til virksomheder frabedes dog, og vil blive slettet som spam)