søndag den 13. februar 2011

Nach Zigeunerart?

Som nævnt var jeg ude at spise i fredags, og det var på den græske restaurant Taverna Greco i Süderlügum. Med tysk menukort, hæ. Jeg ville gerne have et eller andet med gyros, og dem var der flere slags af. Det, der lød mest interessant var 'giros mit zwiebeln nach zigeunerart', som min søde moster oversatte til 'noget med løg, og så nok nogle andre grøntsager, måske peberfrugt'. Men man kan da heller ikke stole på nogen:

Ja kameraet lå i tasken. Kom jeg i tanke om, da vi var kommet hjem.
Tada, gyros snasket til med løg og noget, der mindede mistænkeligt meget om ketchup. Hmm, ikke lige helt, hvad jeg havde regnet med ;)
Men det var pænt billigt, inklusiv drikkevarer kom vi af med 1800,- for 16 personer. Det var ikke sket på en dansk restaurant, så godt vi fik minimeret tabet af familieformuen, hæ hæ ;)

Og så ærgrer jeg mig også over, at jeg ikke havde tid til at blive klippet. 10 euro! Jamen det er jo ren foræringspris. Nu er det snart 2 år siden sidst. Suk.

Men lidt billige godter blev det da til:
Ha, så fik jeg fundet det kamera frem!
Nammenam! Det er dog ikke til nu, men proviant til når jeg midt i marts skal til Barcelona med klassen - der skal jo også være lidt til gribbene ;)

6 kommentarer:

  1. Så vidt jeg forstår hed retten gyros med løg ala sigøjner! Underlig ret ,)

    SvarSlet
  2. Haha jeg ville ikke kunne lade så meget lækkert slik ligge indtil marts?! :)

    /Lise
    http://lisepaasu.blogspot.com

    SvarSlet
  3. Hej!
    rigtig fin blog du har, det er min første gang på din blog, så ville lige skrive en kommentar :-)

    Håber du kigger forbi..
    xo
    http://julia-louise.blogspot.com

    SvarSlet
  4. Julia: Ja det kom vi også frem til, det var mere indholdet, vi ikke helt havde styr på - det mysterium blev dog opklaret, hæ. Og jeg giver dig ret ;)

    Lise: Det problem har jeg desværre også, men der burde være noget tilbage til turen - 7-9-13, ha ha ;) Jeg har i hvert fald deponeret det ved mine forældre, det hjælper lidt ;)

    Julia Louise: Tak for din personlige kommentar.

    SvarSlet
  5. Årghh bliver så sliksulten!!

    /Rikke
    http://modekolibrien.dk

    SvarSlet
  6. Også mig, så hvis det var inden for rækkevidde, var der nok svundet en del i det, hæ (:

    SvarSlet

Jaaaah, skriv en kommentar!
(reklamekommentarer linkende til virksomheder frabedes dog, og vil blive slettet som spam)