lørdag den 12. februar 2011

The Cookie Monster-muffin DIY

For noget tid siden så jeg den den sødeste muffin-udgave af Cookie Monsteret fra Sesame Strasse ovre ved Julia. 'Nååååårh', tœnkte jeg, og skyndte mig at google den - og det viste sig, at det jo er mega let at lave! (: Så manglede jeg bare en lejlighed til at lave dem, og den kom heldigvis i går. Hvis du også har lyst til nuttede kager, kommer der her en udførlig vejledning:

I min udgave skal man bruge flormelis, småkager, kokosmel, blå farve, muffin-blanding og chokolade. Chokoladeknapper ville nok have vœret bedre til øjne, men nu var det lige dem her, vi havde ;) Og så kan man selvfølgelig også bage både småkager og muffins selv.

Nå, men man starter så med at blande dejen. Og jeg syntes, det kunne vœre sjovt, hvis selve kagen også var blå. Men min blå farve var vist ikke helt kraftig nok:


Hmm, mintgrøn. Men i ovnen med dem:


 Og ud igen:


 Haps haps - de ser jo kun lidt underlige ud ;) Så var det tid til det blå:


Kokosmel blandes med den blå farve. Det samme med flormelisen plus noget vand, glasuren skal vœre ret tyk.


Så er det klar til at komme på kagen, den tykke glasur smøres på med kniv:


Muffinen rulles først i kokosen, bagefter drysses den over det hele, og det overskydende rystes af:


 Der skæres en kile i kagen, nedad, så småkagen ikke falder ud:


Småkagen skœres, så den kan sidde ordentligt:


Jeg puttede også lidt glasur på enden af småkagen for at få den til at sidde bedre fast, men ved ikke om det hjalp, hœ. Men de sidder der da:


'Hallo, skal vi ikke have nogle øjne? :* '

Jo jo, så jeg smeltede chokoladen i et lidt alternativt vandbad:


Posen tørres af, og der klippes et LILLE hul i spidsen.  Chokoladeknapper havde også vœret rigtig fine, eller hvid glasur (det kom jeg selvfølgelig først i tanke om bagefter).


Og så:


Tada, fœrdig :D Sødt lille Cookie Monster i sin endelige form, og endda super let at lave. De skal helt klart laves igen en anden gang (:


Så er spørgsmålet bare, om man kan nænne at spise den?

9 kommentarer:

  1. Nej hvor er de bare søde. De ser sgu da vildt lækre ud. Rigtig spændende og anderledes måde at lave muffins på.
    Det må jeg altså også lige prøve en dag :-)

    - hugs.

    SvarSlet
  2. Henriette: Ja de er både søde og lækre, men man skal ikke spise for mange af gangen, hæ.
    Og held og lykke med at lave dem, det er det hele værd (:

    Kathrin: Mange tak :D

    SvarSlet
  3. Det er en rigtig sjov idé at blande muffins og småkager! Dog måske lidt for sjov til at jeg gør det selv på et tidspunkt ;)

    SvarSlet
  4. Jeg vil nok give dig ret i, at det er sjovere end det smager ;) Men til gengæld ser det såååå sødt ud, hæ hæ (:

    SvarSlet
  5. Haha hvor er de nice! fed idé, men man skal nok ikke have mere end én ;-)

    Alberthe
    http://paere-dansk.blogspot.com/

    SvarSlet
  6. Nej puha, jeg måtte også stoppe efter en halv ;)

    SvarSlet
  7. Jeg tænker de ville være alletiders til sønnens fødselsdag i børnehaven! Monsterkager - alene ordet tiltaler ham allerede ;)

    SvarSlet
  8. Uha, ja de må passe perfekt ;)

    SvarSlet

Jaaaah, skriv en kommentar!
(reklamekommentarer linkende til virksomheder frabedes dog, og vil blive slettet som spam)