tirsdag den 22. februar 2011

Bananmuffins ala mig


Jeg har fået en forespørgsel på opskriften til mine bananmuffins fra i går, så den skal I da ikke snydes for. Det var oprindeligt en opskrift fra Familie Journalen/Arla, men så blev den udsat for mine små justeringer. Så det vil sige, at man egentlig kan gøre med opskriften som man vil, men her er, hvad jeg gjorde:

Bananmuffins ala Stine

65 g A38
200 g mælk
120 g sukker
2 tsk vaniljesukker
^Piskes godt og grundigt sammen med en håndmikser

110 g hvedemel
90 g rugmel
3 tsk bagepulver
3 tsk stødt kanel
65 g smeltet smør (ikke brandvarmt)
2 modne, moste bananer
90 g hakket mørk chokolade
^Puttes oven i det andet, og der røres rundt med grydeske e.l..
Og så tilføjes der mel til dejen får en tykkere konsistens (:

Så skal det bare over i muffin-forme, jeg fik til 16 stk. De bages i ca. 15-16 minutter ved 200 grader, og så skal de køle, da de er ret bløde, når de kommer ud af ovnen (:

God fornøjelse og appetit, hvis I kaster jer ud i bagningen ;)

I dag har jeg allerede fået 2 stykker kage, da en fra klassen havde fødselsdag i ferien, hæ hæ. Og bagefter skal jeg hjem og fejre min søde mor (TILLYKKE :D ), så der falder der også noget kage af. Mums.

5 kommentarer:

  1. Næh nogle fine kagekone-bageforme du har. Sådan nogle burde jeg også have!

    SvarSlet
  2. Tusind tak for opskriften :)

    SvarSlet
  3. Mmm.. De ser rigtig lækre ud! dem må jeg prøve at lave engang :D

    SvarSlet
  4. Glæder mig til at få en i aften :D

    SvarSlet
  5. Stine: Det synes jeg da også du burde, de er så søde (: De er fra Kop&Kande, og lige nu på tilbud til 25,- på webshoppen (:
    Piger: http://www.kop-kande.dk/Shoppen.aspx?ID=1951&ProductID=PROD85&PID=3072
    Drenge: http://www.kop-kande.dk/Shoppen.aspx?ID=1951&ProductID=PROD67&PID=3072
    Jeg havde selv hapset nogle flere, hvis portoen ikke var så dyr. Suk.

    Krille: Velbekomme! (: Jeg håber, du kan bruge den (:

    Julie: Det er de også :p God fornøjelse! (:

    Iben (min søster ;)) : Nu må vi se, om du gør dig fortjent til en ;)

    SvarSlet

Jaaaah, skriv en kommentar!
(reklamekommentarer linkende til virksomheder frabedes dog, og vil blive slettet som spam)